Directeur BinckBank laat zien waarom je nu moet beleggen

16-06-2020 (14:55) - Campagnes

BinckBank heeft een nieuwe campagne gelanceerd waarin directeur Saskia Klep de hoofdrol speelt. Haar boodschap is: als je even 60 seconden de tijd neemt, weet je waarom je niet langer moet wachten met beleggen.
 
De nieuwe campagne is bedacht en ontwikkeld door SuperHeroes Amsterdam in samenwerking met visual effects studio The Outpost en mediabureau Mediaxplain. De campagne focust zich helemaal op tijd. Saskia Klep legt uit: ‘Veel Nederlanders willen ooit eens beginnen met beleggen, omdat ze beseffen dat je ermee aan je financiële toekomst bouwt, maar ze stellen het uit om talloze redenen. Met deze campagne reageren we juist op dat knagende stemmetje dat zegt: wanneer moet ik gaan beleggen? Door daar in 60 seconden het antwoord op te geven, met de kern van lange termijn beleggen, helpen we ze over die eerste drempel.’
 
De online- en radiocampagne leidt in elke uiting naar de site wanneermoetikgaanbeleggen.nl. Hier krijgen bezoekers in korte video’s het antwoord uitgelegd. In de hoofdvideo zien we Saskia Klep en beleggerstrainer Peter Siks door een fictieve tijdslijn lopen. Deze 3d-omgeving is gecreëerd door The Outpost en geregisseerd door Menno Fokma. De campagne volgt op de herlancering van BinckBank van december vorig jaar, waarin het nieuwe motto van de online beleggingsbank werd geïntroduceerd; #GekOpBeleggen.
 

Credits:

Bureau: SuperHeroes Amsterdam
Strategie: Marc Pieterse
Creatief directeur: Niek Eijsbouts
Creatie: Niels Straatsma, Sharon Goldstoff
Account director: Karijn van den Bossche
Agency producer: Severien Jansen
Producer: Marlies Huisman
VFX & 3d-animatie: The Outpost
Regie: Menno Fokma
VFX producer: Rick Franssen
Editors: Koen de Mol, Jeroen Baars
Design: Lili Karakas, Nando Pawirodokromo
Motion design explainer videos: Lili Karakas, Huy Nguyen
Geluid en muziek: Foxhole Music, Hielke Praagman
Verantwoordelijk bij BinckBank: Suzanne Liefting, Lidy Oudejans, Gwendolyn Finsy
Mediabureau: Mediaxplain*