Donnie in New York Pizza campagne 'Monnie maken met je matties'

27-08-2019 (13:20) - Campagnes

New York Pizza heeft rapper Donnie aangenomen. Speciaal voor de wervingscampagne ’Monnie maken met je matties’ tekende Donnie voor een baantje als bezorger. Het is de tweede campagne die Natwerk samen met reklamebureau IT voor New York Pizza ontwikkelde. 
 
De rapper krijgt in de campagne een kijkje in de keuken. Zo krijgen jongeren een goed beeld van wat bezorgen bij New York Pizza inhoudt. En belangrijker nog: wat het je oplevert. De nieuwe campagne draait om het werven van nieuwe bezorgers, met een incentive voor jongeren die al in dienst zijn: voor elke vriend die ze aandragen krijgen zij een vergoeding. Vandaar ‘Monnie maken met je matties’.
 

Instagram Stories

In de voornamelijk social campagne voeren Instagram Stories de boventoon. ‘Samen met Natwerk en reklamebureau IT hebben we een unieke manier van werven gevonden waarbij we slim gebruik maken van een influencer’, vertelt Philippe Vorst. ‘Als je het vergelijkt met andere wervingscampagnes is dit er een die er bij de doelgroep echt uitspringt. En dat vinden we heel tof.’ 
 

Donniedoos

Naast de wervingscampagne werkt New York Pizza ook voor een activatie samen met Donnie. Voor de actie introduceert de keten de Donniedoos, die de standaard pizzadoos in beperkte oplage vervangt. Daarmee worden alle pizza’s voorzien van een gratis topping: de playlist van Donnie. En wie met de Donniedoos voor z’n gezicht over New York Pizza en Donnie rapt, maakt kans op een jaar lang gratis pizza. 
 

Credits:

Creatie/concept: Natwerk
Productie: Kukeleku
Design: reklamebureau IT
 

New York Pizza - Monnie maken met je matties from Natwerk on Vimeo.