Doritos laat bekende YouTubers digitaal touwtrekken

12-07-2018 (17:13) - Campagnes

PepsiCo, een van de grootste voedingsmiddelen- en drankenbedrijven ter wereld, lanceert een nieuw concept onder het Doritos merk; Doritos® Collisions. Twee tegenstrijdige smaken in één zak. Ter ere van de lancering, organiseerde het merk ’s werelds eerste Livestream Battle: twee YouTubers uit twee verschillende genres, in één livestream. YouTuber Jessie Maya vertegenwoordigde Beauty, terwijl Milan Knol voor gaming stond.
 

De twee YouTubers werden naast elkaar in één interactive kamer gezet. Deze had dezelfde dimensies als een YouTube video en was gescheiden door een beweegbare muur. De muur bewoog naar links of rechts, afhankelijk van het aantal views dat de YouTubers voor hun eigen livestream ontvingen.
 

Het werd een digitale touwtrekwedstrijd op YouTube. Hoe meer mensen er naar hun livestream keken, hoe groter hun deel van de kamer werd. Dit betekende automatisch dat de kamer van hun tegenstander kleiner werd, met alle gevolgen van dien. Door zo lang mogelijk in de livestream van de ander te komen, konden de YouTubers punten scoren. Make-up tutorials, game reviews, Q&A’s en gastoptredens werden in de strijd gegooid om zoveel mogelijk kijkers te trekken. Extra opdrachten voor hun kijkers leverden jokers op die de muur in één ruk verplaatsen.
 

laatste in een serie

Creatief bureau Fitzroy en mediabureau OMD zaten achter de activatie. De Livestream Battle is de laatste in een serie van ‘gamified’ campagnes onder de noemer #Playbold, die vorig jaar bekroond werd met een gouden Effie voor Doritos®.  Uiteindelijk keken meer dan 87.000 kijkers live naar de uitzending, en lieten ze op hoogtepunten 40 comments per seconde achter. De volledige uitzending is vanaf vandaag op YouTube te zien.

 
 

Doritos Collisions The Battle from Fitzroy Amsterdam on Vimeo.