Douwe Bob ambassadeur The Glenlivet single malt

20-10-2020 (14:55) - Campagnes

Douwe Bob is de nieuwe ambassadeur van whiskymerk The Glenlivet. Hij gaat in de nieuwe campagne ‘Original by Tradition’ Nederlandse tradities doorbreken. Met als doel stereotypes rond single malt whisky doorbreken en een nieuwe generatie whiskydrinkers verwelkomen.

In totaal daagt Douwe Bob vier Nederlandse tradities uit voor deze campagne, waarbij een ironisch alternatief wordt ingezet. Voor de eerste advertentie stelt Douwe Bob dat er ook een Sint-Maarten feest voor volwassenen zouden moeten zijn. Want ‘die verdienen ook wat lekkers’. De zingende mannen aan zijn deur biedt hij dan ook een aantrekkelijke whisky cocktail aan. 
 
Met de campagne ‘Original By Tradition’ benadrukt het merk het belang van het uitdagen van tradities, iets wat sinds de oprichting in 1824 al in het DNA van het brand zit. Zo was The Glenlivet na een illegale start, de eerste Schotse whisky in de regio Glenlivet met een licentie om te distilleren, nadat zelfs King George IV fan werd van de fruitige single malt.
 
De nieuwe campagne laat een moderne realiteit zien van whisky en hoe een nieuwe doelgroep aan het genieten is van single malt buiten de grenzen van de traditionele conventies.