Duizenden artikelen binnen 2 uur duurzaam bezorgd met Bol.com en Post.nl

11-09-2018 (15:26) - Campagnes

Artikelen binnen twee uur na bestelling in huis en ook nog eens duurzaam bezorgd? Voor Amsterdammers wordt dit vanaf vandaag realiteit. In de hoofdstad starten bol.com en PostNL met het testen van een extra snelle bezorgdienst.


Huub Vermeulen, algemeen directeur bol.com: “Met deze pilot krijgen we de kans om te testen hoe we de klant ook op het allerlaatste moment nog kunnen helpen. Of je nu snel nog een koptelefoon wil kopen omdat je op het punt staat om op vakantie te gaan, of je moet onverwachts een verjaardagscadeau voor diezelfde avond regelen, ook dan wil bol.com het makkelijk maken voor de klant. Samen met partner PostNL gaan we juist de 2-uurs bezorgservice op de elektrische bakfiets doen. We zien het als onze gezamenlijke verantwoordelijkheid deze klantbehoefte zo duurzaam mogelijk in te vullen.” 

 

nieuwe norm

Per elektrische bakfiets moeten de duizenden artikelen uit het bol.com-assortiment binnen twee uur afgeleverd worden bij de klant. Door op een verantwoorde manier gemak en service naar een nog hoger niveau te tillen, willen bol.com en PostNL een nieuwe norm voor online winkelen stellen. 


In het meest populaire tijdvak voor online winkelen, tussen 12.00 uur en 20.00 uur, krijgen klanten in bepaalde postcodegebieden de optie ‘Binnen 2 uur Bezorgd’ te zien. PostNL bezorgt vervolgens tot 22.00 uur. De extra snelle bezorgoptie wordt zichtbaar zodra de klant is ingelogd en wordt elke werkdag aangeboden in de online winkel. Op basis van de resultaten van de pilot zal deze dienst naar meerdere plaatsen in Nederland en België uitgerold worden.