Eastpack lanceert nieuwe campagne Built to Resist

28-01-2020 (12:39) - Campagnes

Eastpack, het lifestylemerk dat rugzakken, handtassen, bagagetassen en accessoires maakt heeft een nieuwe campagne gelanceerd die in samenwerking met communicatiebureau KesselsKramer is ontwikkeld.
 
KesselKramer heeft de iconische statement van Eastpack ‘Built to Resist’ nieuw leven ingeblazen. In deze campagne geeft het statement de mindset van de consument weer, in plaats van alleen een productvoordeel. Van kinds af aan wordt ons verteld wat we wel en niet mogen doen of zeggen. Maar dan bereik je een fase waarin je jezelf gaat afzetten tegen conformisme en je eigen identiteit ontwikkelt. Dit was het overkoepelende idee achter de campagne.
 
In de campagnefilm is een druk plein te zien waar zich verschillende kleine momenten van weerstand afspelen. Door gebruik te maken van een nieuwe techniek gaat het beeld als een elastiek heen en weer tussen deze scènes. Het voordeel van dit concept is dat het flexibel genoeg is om meerdere boodschappen in kwijt te kunnen die over verschillende kanalen kunnen worden ingezet. De campagne wordt gebruikt in winkels, voor digitale marketing (banners & pre-rolls), op social media en op Eastpak.com.
 

Credits

Klant: Eastpak
Concept: KesselsKramer London & Amsterdam
Regisseurs: Vivien Weyrauch and Fabian Röttger
Fotografie: Vivien Weyrauch and Fabian Röttger
Productie: Mr. Frank
Sound design: Stainless
 

Eastpak Built to Resist Brandfilm from KesselsKramer on Vimeo.