Ecosia kiest JCDecaux voor eerste Out Of Home campagne

Ecosia kiest JCDecaux voor eerste Out Of Home campagne

01-04-2021 (13:16) - Campagnes

Ecosia, de groene zoekmachine, gebruikt haar winst om over de hele wereld bomen te planten. Met een internationale merkcampagne in 12 Europese steden, wil Ecosia bewustwording creëren door de boodschap op grote schaal te verspreiden via buitenreclame van JCDecaux.

Het concept voor de campagne van Ecosia komt voort uit een merkvideo 'Weird Search Requests'. JCDecaux toont op zijn digitale displays uitingen met ongebruikelijke zoekopdrachten die ook uitgevoerd zijn in de steden waar de objecten staan. De campagne maakt deel uit van het Nurture-programma van JCDecaux, een afdeling binnen het bedrijf die samenwerkt met duurzame start-ups in heel Europa om hen te helpen de bekendheid van hun merk te vergroten.
 
'Weird Searches'
De campagne wordt uitgerold over meer dan 3.700 objecten in 12 steden in Europa: Berlijn, Hamburg en Keulen in Duitsland; Parijs, Lyon, Bordeaux en Marseille in Frankrijk; Amsterdam en Rotterdam in Nederland, en Londen, Manchester en Edinburgh in het Verenigd Koninkrijk.