Eerste B2C-Solarmerk in Nederland: Denim

18-05-2021 (12:02) - Campagnes

Solarmerk Denim, onderdeel van de SolarClarity Group, heeft de campagne 'Zonnepanelen, zo simpel is het' gelanceerd. Hierin staat het gemak waarmee consumenten zonnepanelen kunnen bestellen centraal. Daarnaast heeft het merk ook een nieuwe visuele identiteit ontwikkeld met bijbehorende website.

Volgens Denim kenmerkt de solarmarkt zich nog weleens door technische details en complexe informatie, daarom wilde Denim dit anders doen. Marketing manager Renée Bruinsma: "De solar- markt wordt nog weleens overschaduwd door een overvloed aan technische informatie, wat het voor consumenten niet eenvoudiger maakt. Denim houdt het liever simpel, met betrouwbare producten van hoge kwaliteit. En vooral ook door in normale taal te praten, zodat het vanzelf toegankelijk wordt."


Zo simpel als een ei bakken

Om die boodschap kracht bij te zetten, lanceert Denim een multimediale campagne, uit de koker van This Agency, die ook de nieuwe visuele identiteit verzorgde. In de campagne komen alledaagse simpele handelingen terug: van planten water geven tot veters strikken. Denim wil zo laten zien dat zonnepanelen monteren heel eenvoudig is.


Credits

Bureau: This Agency
Creatieve Directie: Ingmar Larsen & Mark Goede
Strategie: Wouter Boon
Klant: Denim (Solarclarity)
Klant verantwoordelijk: Renée Bruinsma & Rosalie ten Holte
Geluidstudio: Soundsright
Geluidstechnicus: Joshua Petit
Productiemaatschappij: Vilain & Gai
DOP & Regie: Thiemo van Dam
Art Department & Set Design: Iris Schutgevaar
AD: Arjen van Doezelaar
Gaffer: Tjeerd Melchers
Grip: Maxime Vallentin
Focuspuller: Yuma van Eek
Edit: Chee-Han Kartosen Wong
Colorgrading: Nicolay Lima
Styling: Vilain & Gai
Hand Models: Annemare Guepin & Craig Obi
Website: Lama Lama