Eerste Digital Out-of-Home influencer campagne

Eerste Digital Out-of-Home influencer campagne

06-05-2021 (11:36) - Campagnes

Exterion Media start een samenwerking waarin influencer marketing voor het eerst haar platform uitbreidt op een ander medium. Door de zichtbaarheid op een scherm in een andere omgeving wordt het bereik van influencers vergroot. Op deze manier zijn adverteerders met hun vertrouwde ambassadeur zichtbaar op de locaties die aansluiten bij de doelstellingen van de campagne.
 
De samenwerking is de kick-off van het nieuwe concept 'Favorites by' dat is gelanceerd door Exterion Media. Het betreft een rubriek die kan worden ingezet in aanloop naar speciale dagen, zoals Black Friday, Sinterklaas, Kerstmis en Valentijn. Hierbij tonen influencers hun favoriete producten ook op Digital Out-of-Home. Deze extensie zorgt voor extra relevantie en vergroot het bereik, doordat de campagne zichtbaar is op het juiste moment en de juiste locatie. Met Moederdag in het vizier trapt Lonneke Nooteboom af met haar favoriete producten van SENSAI ter inspiratie voor de leukste Moederdagcadeaus.
 

Campagne

De campagne is in samenwerking met 1AM Agency, SENSAI en populaire styliste Lonneke Nooteboom. Via haar Instagram-account inspireert Lonneke haar 145.000 volgers dagelijks op het gebied van fashion en is vaste ambassadeur van SENSAI. Voor deze campagne is er gekozen voor een gerichte inzet op het Retail netwerk van Exterion Media, waarbij de campagne onder andere zichtbaar is rondom verkooppunten van SENSAI. Het netwerk bestaat uit 900 digitale schermen die deze week ruim 4.9 miljoen contacten realiseren.