Eerste KPN-campagne van ACHTUNG! mcgarrybowen

16-09-2019 (09:15) - Campagnes

KPN is één van de sterkste en oudste merken van Nederland, en is al 140 jaar een Nederlands icoon. Uit onderzoek blijkt dat klanten vinden dat het KPN merk staat voor een van de meest betrouwbare en servicegerichte providers van Nederland. Inmiddels is er op basis van deze vertrekpunyten een nieuwe campagnestijl ontwikkeld door designbureau Dietwee in samenwerking met ACHTUNG! mcgarrybowen.
 
KPN wil de onbetwiste kwaliteitsprovider zijn met de beste telecommunicatiediensten, klantenservice en netwerken en heeft met het KPN-merk de ambitie alle klantengroepen in de verschillende segmenten te bedienen, van voordeeldiensten tot premium diensten. Daarom legt KPN sinds begin dit jaar alle focus op het KPN-merk in de communicatie naar klanten en heeft een nieuwe merkstijl ontwikkeld om hier uiting aan te geven.
 
Mark Muller, creative director bij ACHTUNG! mcgarrybowen:  “KPN brengt mensen verder door ze dichter bij elkaar te brengen. Dat doet KPN al 140 jaar. De rol van verbinder zit in de kern van het merk. Dat is tijdloos en vandaag misschien wel relevanter dan ooit. KPN leerde Nederland bellen, sms’en, appen - en zorgt ervoor dat iedereen opnieuw mee kan in alle nieuwe ontwikkelingen die er nog aan komen.”
 

Nederland verandert snel

KPN wil blijven aansluiten bij de belevingswereld en levensstijl van klanten. Nederland moderniseert en diversifieert snel. Wij Nederlanders zijn digitale voorlopers, omarmen een moderne levensstijl en dat heeft effect op gedrag en verwachtingen. Om aan te blijven sluiten bij die veranderingen, zowel in het leven van onze klanten als binnen ons bedrijf, wordt hiermee het merk KPN opnieuw en verfrist neergezet. Zo is het merk, de communicatie en de uitstraling klaar voor de toekomst.
 

Sympathiek en toegankelijk

Bart Heideman, design director bij ACHTUNG! mcgarrybowen vertelt: “Met de nieuwe campagnestijl willen we heel Nederland laten voelen dat KPN zich blijft vernieuwen, maar het merk moet wel sympathiek en toegankelijk blijven. De nieuwe campagnestijl is geoptimaliseerd om tot zijn recht te komen in het digitale tijdperk”. Tirso Francés, creative director bij Dietwee, vult aan: “De groene vormen zijn een visuele vertaling van de rol van KPN in Nederland en zijn een sterk en herkenbaar grafisch element. Ze symboliseren de verbinding tussen alles wat er op ons netwerk plaatsvindt en zorgen voor een duidelijke merkherkenning”.
 
De nieuwe merkfilm fungeert als officiële aftrap van de campagne, die de afgelopen weken ook al te zien
was in het straatbeeld. Uitgangspunt van de nieuwe merkfilm is dat een netwerk niets is zonder de mensen binnen dat netwerk. Mensen maken het netwerk. Via het netwerk delen wij onze emoties en momenten. En KPN maakt dit al 140 jaar mogelijk.
 
De campagne is het eerste werk dat voortkomt uit de nieuwe samenwerking na de in juli gewonnen pitch en was de afgelopen weken al te zien in out-of-home en op social en wordt vanaf vandaag groots uitgerold door heel Nederland.
 

Credits

 Opdrachtgever: KPN
Agency: ACHTUNG! mcgarrybowen
Design: Dietwee i.s.m. ACHTUNG! mcgarrybowen
Productie: CANADA (film), Jones Kuhne (fotografie)
Regie: MANSON
Fotografie: Bibian Bingen, Casper Kofi
Muziek: Antfood
Post-productie: The Ambassadors
Grading: Joppo @ de Grot
Mediabureau; Mindshare, Greenhouse Group