Elke deal een groot verschil

03-05-2021 (09:00) - Campagnes

‘Elke deal een groot verschil’, dat staat centraal in de nieuwe geïntegreerde marketingcampagne die Marktplaats lanceert. De nieuwe merkcampagne laat zien hoe deze miljoenen individuele Marktplaatsgebruikers samen bijdragen aan een wereld waarin mensen meer delen en minder verspillen. 
 
Gregory Kukolj, CMO van Marktplaats: “Steeds meer consumenten willen dat de merken die ze gebruiken authentiek, inclusief en duurzaam zijn. Mensen verwachten in toenemende mate dat bedrijven op verantwoorde wijze opereren en doelgericht handelen. Met onze nieuwe merkpositionering willen we daar ook bij Marktplaats meer de nadruk op leggen: Wat is de positieve impact die we als bedrijf, maar nog belangrijker: onze gebruikers, hebben op het leven van mensen en de wereld waarin ze leven? En hoe kunnen we dit verder stimuleren? ‘Elke deal een groot verschil’ sluit naadloos aan bij wie we zijn en verwoordt wat we in de kern doen. En waarom mensen graag handelen op ons platform. Marktplaats is van en voor iedereen.”
 
De geïntegreerde storytelling campagne is op 1 mei van start gegaan met een multi-channel activatie (TV, video, social, owned media en CRM). In twee verschillende tv-commercials en vijf aanvullende online video’s, is aan de hand van herkenbare momenten te zien hoe mensen samen op Marktplaats het verschil maken. 
 

Credits

Verantwoordelijk bij Marktplaats: Gregory Kukolj, Grietje Suijkerbuijk, Natalie Zwart, Wicher Schapers
Bureau: Happiness Brussels in samenwerking met Higuita Amsterdam (The Good)
Creatie: Niek Eijsbouts, Katrien Bottez
Strategie: Frans Cuyper, Bauke Nater
Productie: Happiness Brussels
Productiemaatschappij: CAKE Film & Photography
Regie: Henk Loorbach
Edit: Happiness Brussels
Sound: Raygun & Postoffice
Muziek: Sizzer
Postproductie: Happiness Brussels
Fotografie: Iris Duvekot
Media: Mediacom
Digital media: Maxlead