Energiedirect.nl bestrijdt de energiehysterie in nieuwe campagne

10-02-2020 (16:19) - Campagnes

In een nieuwe campagne van SuperHeroes Amsterdam zet energiedirect.nl zich af tegen de wirwar aan energie opties. De gekte gaat best wel ver tenslotte: heel Nederland wordt  opgeroepen de groenste met de groenste te vergelijken. Contracten krijgen fancy namen en ingewikkelde opties. En voor je het weet zit je vast aan een eigen windmolen of overbodig welkomstcadeau.


Uit onderzoek blijkt dat mensen zich verloren voelen in de wirwar aan keuzes. De nieuwe campagne relativeert dit met een vette knipoog. Energiedirect.nl geeft hoofdpersoon Klaas een groen, eenvoudig en voordelig aanbod. Hierdoor hoeft hij niet eindeloos te vergelijken en te stuntelen met stroom uit koeienmest of zijn nieuwe welkomstcadeau.

De digital first campagne kent een grote variatie aan video’s, opvallende InstaStories, social- en display ads. Daar bovenop wordt tv en radio ingezet, zodat energiebeslissers in Nederland er niet omheen kunnen: energiedirect.nl houdt energie lekker simpel, dan blijft voor jou de prijs lekker laag!

In 3 jaar tijd is dit de zevende “Slim Bezig” campagne rondom het karakter Klaas, afkomstig uit de koker van SuperHeroes. Sinds de start van de samenwerking in 2017 is de campagnestrategie steeds verder geperfectioneerd. Het vertrekpunt bleef ongewijzigd: niet-transparante mogelijkheden en opties in energieland aan de kaak stellen en het simpele en voordelige alternatief bieden. Slim bezig!

Credits

Bureau: SuperHeroes Amsterdam
Creative Director: Niek Eijsbouts
Creatie: Ola Syse, Sharon Goldstoff
Strategie: Marc Pieterse
Producer: Ariel Castillo
Agency Producer: Severien Jansen
Regie en fotografie: René Nuijens
Account Director: Sanne-Fleur Frencken
Verantwoordelijk bij energiedirect.nl: Leonoor van den Bogaard, Roel de Kok, Wendy van der Linden
 

 

Online video & TVC - "Energy hysteria" - Energiedirect.nl from SuperHeroes AMS | NYC | SGP on Vimeo.