Enthousiasmerende vrijwilligerscampagne van de Volksbank en NLvoorelkaar

Enthousiasmerende vrijwilligerscampagne van de Volksbank en NLvoorelkaar

02-12-2021 (14:16) - Campagnes

Nederland telt 7 miljoen mensen die zich inzetten voor hun club, buurt, school, vereniging of voor een goed doel. En toch is er een groot tekort aan vrijwilligers. De Volksbank laat samen met vrijwilligersplatform NLvoorelkaar zien dat je ook met een uurtje inzet al een wereld van verschil kunt maken. Niet alleen voor een ander maar ook voor jezelf. Daarvoor ontwikkelde Selmore Creative Agency een wervingscampagne.
 
Sinds maart 2021 werkt de Volksbank samen met NLvoorelkaar. Het is een van de manieren waarop de maatschappelijke bank investeert in een beter Nederland. Niet alleen met geld maar ook met tijd. De 3500 medewerkers van de Volksbank worden aangemoedigd om zich onder werktijd vrijwillig in te zetten voor een ander.
 
Marijne Joosten - team lead merk en communicatie de Volksbank : “Bij de Volksbank draait het niet alleen om geld maar vooral om mensen. Onze eigen medewerkers zijn heel enthousiast over hun vrijwilligerswerk, onze klanten hebben we gevraagd mee te doen en nu nodigen we ook heel Nederland uit om zich een uurtje in te zetten voor een ander. Want met al die uurtjes bij elkaar maken we Nederland echt beter voor elkaar.”
 
Anne van Roosmalen - marketing manager NLvoorelkaar: “Er staan op dit moment nog steeds zo’n 12.000 hulpvragen open op ons platform. Mede als gevolg van de pandemie. Afgelopen week zijn er meer hulpvragen geplaatst dan ooit. En 87% daarvan is direct gerelateerd aan eenzaamheid. Helpen maakt happy. En een beetje happiness kunnen we in deze tijd allemaal wel gebruiken.”
 
“We kiezen bewust voor feel good. Vrijwilligerswerk klinkt best zwaar. Wij willen laten zien hoeveel lol een uurtje kan opleveren. Zonder dat het te klef wordt. Samen met regisseur Ismaël ten Heuvel hebben we veel tijd gestopt in de karakters en het spel', zegt Jakko Achterberg - creatief partner van Selmore.
 
De campagne kwam tot stand in samenwerking met Born05 die de webapplicatie maakte. Daarin kun je zien wat jij in jouw buurt kunt betekenen voor een ander.
 

credits

Klant De Volksbank
Marijne Joosten, Victor Roos, Famke Jonker Silvia Nannings, Heidi Binnendijk
Mediabureau Dentsu, Evert Bronkhorst
Digital Agency Born05, Laura Meerstadt & Valery Story

Reclamebureau Selmore
Creatieve Directie Jakko Achterberg & Niels Westra
Copywriter Niels Westra
Art Director Jakko Achterberg
Strategie Anja Froeling
Account verantwoordelijk Tom Stoffels & Tess van Oosten
RTV Director Hanneke Kampschreur

Productiemaatschappij Pink Rabbit
Regisseur Ismaël ten Heuvel
Producer Leontien van Hattem & Monique van Beckhoven
D.O.P./cameraman Myrthe Mosterman
Offline studio MRTN – Martin Heijgelaar & Pim van der Pas
Grading Laurens - Crabsalad
Online The Compound
Geluidsstudio Public Audio
Geluidstechnicus Joep Meijburg
Voice-over Everon Jackson Hooi
Muziek Another Day – Jamie Lidell