Entrée speelt met stoffige imago van klassieke muziek

29-08-2017 (14:25) - Campagnes

Vandaag lanceert Entrée, de jongerenvereniging van Het Concertgebouw en het Koninklijk Concertgebouworkest, een nieuwe campagne waarin wereldberoemde klassieke meesterwerken worden "vertaald naar de belevingswereld van jongeren". De campagne wil aansluiten bij de doelstelling van Entrée om jongeren te enthousiasmeren voor klassieke muziek, en is ontwikkeld door Daphne Koenen en Timon Zijderlaan van bureau NEEW.


Het idee is in 2014 door Timon en Daphne ontwikkeld voor een Jonge Honden pitch in samenwerking met Het Concertgebouw. De campagne is nu verder uitgewerkt bij NEEW. Daphne Koenen: “Klassieke muziek wordt vaak geassocieerd met grijs en oubollig. Een verkeerd beeld, want klassieke muziek is ook iets voor jongeren. Dat proberen we op een aansprekende manier duidelijk te maken in de filmpjes. We vinden het gaaf dat Entrée de filmpjes nu daadwerkelijk gaat gebruiken en dit ‘andere geluid’ durft te laten horen. Hopelijk inspireert het jongeren om eens een keer een kijkje te nemen bij Het Concertgebouw en te ontdekken wat Entrée hen allemaal te bieden heeft.”


Over Entrée

Entrée, de jongerenvereniging van Het Concertgebouw en het Koninklijk Concertgebouworkest, is in 1994 opgericht. Met 7.500 leden is het de grootste culturele jongerenverenging van Nederland. Entrée is er voor iedereen tot 35 jaar. Leden zijn tegen sterk gereduceerde prijzen welkom bij concerten. Bovendien organiseert Entrée vele events, zoals Het Koningsnachtconcert, het 4 Mei Concert, Entrée Presents, maar ook inleidingen, pauzeverhalen en borrels en feestjes. De contributie bedraagt jaarlijks € 20. Meer informatie: www.jouwentree.nl


Credits

Bureau: NEEW
Creatives: Daphne Koenen en Timon Zijderlaan
Account: Josien Vink
Productie: TheBoardRoom
Regisseur: Janneke de Jong
Verantwoordelijk bij klant: Micha Windgassen