Epidemie verzorgt introductie Frans beauty-merk Oenobiol Paris
15-09-2017 (12:48) - Campagnes
Oenobiol Paris is in Frankrijk al meer dan 30 jaar een begrip en marktleider. Een beauty supplement waarmee schoonheid met natuurlijke ingrediënten van binnenuit wordt gevoed. In Nederland is Oenobiol Paris sinds kort ook verkrijgbaar. Het Amsterdamse reclamebureau epidemie ontwikkelde in samenwerking met Vemedia Consumer Healtcare de positionering en de communicatie voor deze lancering.
Introductie nieuwe categorie
Met de introductie van Oenobiol Paris wordt direct een nieuwe (sub)categorie geïntroduceerd in de Nederlandse schappen. Waar Nederlanders gewend zijn voedingssupplementen curatief of preventief te gebruiken, is het gebruik ter bevordering van bijvoorbeeld een mooiere huid of voller haar, nieuw. Na diverse consumentenonderzoeken, bleek de vrouw de werking van Oenobiol graag te willen geloven, mits goed uitgelegd en onderbouwd.
schoonheid in een pilletje
Jeroen Weldam, senior brand manager Oenobiol Paris bij Vemedia Consumer Healtcare (merkeigenaar van Oenobiol Paris): “ ’Schoonheid uit een pilletje’ was in de onderzoeken voor veel vrouwen de trigger. Maar hierbij verlangen ze wel dat de werking van het product goed en geloofwaardig wordt uitgelegd. Daar lag voor epidemie een belangrijke uitdaging in de te ontwikkelen communicatie.”
uitleg natuurlijke werking centraal
In de door epidemie ontwikkelde campagne staat de uitleg van natuurlijke werking van Oenobiol Paris centraal. In samenwerking met prijswinnend fotograaf en regisseur Jaap Vliegenthart is maanden gewerkt om de natuurlijke ingrediënten als wakame zeewier en aloë vera op een bijzondere manier in beeld te brengen.
Michiel Klein Schiphorst, creative director en partner van epidemie: “Voor ons als bureau is de introductie van Oenobiol Paris een unieke kans om zo’n mooi merk in Nederland vanaf scratch te mogen opbouwen. Met een bijzondere beeldtaal hebben we een communicatieconcept neergelegd waar we samen met Vemedia Consumer Healthcare de komende jaren het merk goed kunnen bouwen.”
De introductiecampagne bestaande uit tv-commercials, print, outdoor, PR, online en social media gaat vanaf vrijdag 15 september live en loopt gedurende het hele jaar.
Credits
Opdrachtgever: Vemedia Consumer Healtcare
Bureau: epidemie
Verantwoordelijk bij cliënt: Jeroen Weldam, Iris van Zwol, Frederique Holdert
Creatie: Léon Stedehouder, Michiel Klein Schiphorst, Marco Stevens, Elwin Kennis
Design: Michel de Wit
Accountbehandeling: Maartje van Beek, Boudewijn Grammer, Michael Versélewel de Witt Hamer
Strategie: Hans van Gils
Regisseur/ fotograaf: Jaap Vliegenthart
Producer: Lisette Kooijman
DOP: Rutger Storm
Special effects: Jeroen Echter
Edit: Kim Hinrichs
Grading & On-line: Captcha
Geluid: The Ambassadors
Beeldbewerking: Luminous, Rutger Luijs