Etos zet vragen van klant centraal in nieuwe campagne

Etos zet vragen van klant centraal in nieuwe campagne

26-02-2020 (15:23) - Campagnes

Etos lanceert een nieuwe merkcampagne waarin de vragen van klanten centraal staan. Iedereen helpen om zich dagelijks goed te voelen. Dat is de missie van Etos. Soms zit iets dat gevoel in de weg en om tot een oplossing te komen moet je vragen stellen. Deze campagne, ontwikkeld door TBWA\NEBOKO, brengt de missie van Etos onder de aandacht.
 
De televisiecommercial en online video speelt in op een herkenbaar, dagelijks ritueel. Mensen verzorgen zichzelf namelijk vaak voor de spiegel van de badkamer. Tussen de hectiek van alledag kijken ze heel even naar zichzelf. De voice-over zegt: ‘Hier kijk je jezelf in de ogen en stel je vragen zonder dat een ander ze hoort.’ Die vragen kunnen over van alles gaan, huidverzorging, slaapproblemen, maar ook de overgang. Aan het einde van de video kijkt een jonge vrouw naar zichzelf een spiegel van de Etos winkel, waar een medewerker haar vervolgens helpt. De commercial sluit af met: “Wat je vraag ook is, we staan voor je klaar. Liefs, Etos.”
Met deze merkbelofte en missie slaat Etos sinds september vorig jaar een hele nieuwe koers in.
 
De campagne wordt gelanceerd met een merkfilm van 35 seconden in combinatie met een thematische film van 15 seconden. In deze film wordt een specifieke klantvraag uitgelicht en concreet behandeld. Beide films worden sinds 23 februari op alle zenders uitgezonden. Verder wordt de campagne online uitgerold.
 
In 1919 opende de winkelketen de eerste winkel onder de naam Philips Coöperatieve Verbruiksvereeniging en Broodbakkerij G.A. In 1931 werd de naam omgedoopt tot Etos, dat staat voor Eendracht, Toewijding, Overleg en Samenwerking. Tegenwoordig is Etos onderdeel van Ahold Delhaize en telt het 546 vestigingen. In 2018 werd Etos voor de zevende keer verkozen tot Beste Drogisterij van Nederland. Afgelopen oktober heeft Etos de Solvo groep overgenomen.


Credits

Klant: Etos
Bureau: TBWA\NEBOKO
Regie: Czar