Eurojackpot en SuperHeroes gaan voor groot, groter, grootst

18-06-2018 (15:14) - Campagnes

Droom je van een roadtrip door Amerika? Leuk natuurlijk. Maar dat kan veel groter. Eurojackpot en SuperHeroes Amsterdam lanceren een nieuwe merkcampagne die stimuleert om niet te dromen, maar te doen. Want wat houdt je tegen?


Eurojackpot is een relatief nieuwe speler op de loterijenmarkt. De loterij onderscheidt zich van gevestigde loterijen door de extreem hoge jackpot die begint bij € 10 miljoen en kan oplopen tot maar liefst € 90 miljoen. Het brutale prijzenschema heeft geleid tot stevige groei in korte tijd.


‘Onze doelgroep bestaat uit doeners die geloven dat winnen een mentaliteit is. De optimisten die het leven naar hun eigen hand zetten om hun doelen ook daadwerkelijk te verwezenlijken. En dan komt een hele grote prijs daar natuurlijk prima bij van pas’, zegt Michael Kastelijns, marketing manager van Eurojackpot.  

 
De nieuwe merkpositionering en campagne is ontwikkeld door SuperHeroes Amsterdam. Rogier Vijverberg, ECD van SuperHeroes: ‘Kleine prijzen worden gewaardeerd, maar bij grote prijzen gaat het hart pas echt sneller kloppen. De nieuwe merkpositionering is lekker eigenzinnig en biedt ons heel veel mogelijkheden voor innovatie en vernieuwing. We gaan de komende periode veel reuring rondom het merk creëren.’


Credits

Bureau: SuperHeroes Amsterdam
Strategie: Marc Pieterse
Creative director: Rogier Vijverberg
Creatives: Ramin Bahari, Babo Schokker, Elliot Stewart-Franzen, Christina Ta
Designer: Nando Pawirodikromo, Cynthia Trinocque
Motion graphics: Huy Nguyen, Anasiou Canaris
Client leads: Sanne-Fleur Frencken, Django Weisz Blanchetta             
Producer: Suzanne Whittaker
Film productie: Severien Jansen

Film
Director: Nicholas Randall
Filmproductie: SuperHeroes NY
Post production: Therapy
Music: Squeak E Clean
Sound design: Hielke Praagman
Color grading: The Compound  

Merkidentiteit: Milford
Retail: Brompton Road
Media: UM, BMI 

Verantwoordelijk bij klant:
Heino Maitimu
Michael Kastelijns