Eurostar promoot voordelen van treinreizen bij vliegtuigreizigers

11-06-2018 (13:01) - Campagnes

2Eurostar, de hogesnelheidstrein die het Europese vasteland met het Verenigd Koninkrijk verbindt, lanceert een nieuwe tongue-in-cheek reclamecampagne om de voordelen van Eurostar-reizen te promoten bij Nederlandse reizigers in de luchthavens van Schiphol en Rotterdam. 
 

De digital out of home creaties benadrukken de voordelen van reizen per trein in plaats van het vliegtuig: een royale hoeveelheid toegestane bagage, een comfortabele reis van stadscentrum naar stadscentrum en een lagere C02-voetafdruk – Een Eurostar-reis van Londen naar Amsterdam stoot namelijk vijf keer minder CO2 per reiziger uit dan een vlucht.
 
“Travel smart. Travel Eurostar” bestaat verder uit een reeks videospotjes waarin een piloot of stewardessen te zien zijn die na hun shift de trein naar Londen nemen. Die spots zijn te zien op tv en social media:
 
Guillemette Jacob, directeur Marketing en Product bij Eurostar: “Onze nieuwe campagne bouwt voort op de succesvolle lancering van onze nieuwe verbinding tussen Londen en Nederland in april. Door de voordelen van hogesnelheidstreinen te laten zien, verwachten we dat nog meer Nederlandse reizigers de overstap van vliegtuig naar trein zullen maken.”
 

De campagne werd gemaakt door BBDO Amsterdam (mediabureaub PHD media)  en is te zien in de vertrekhallen van Amsterdam Airport Schiphol en Rotterdam The Hague Airport, op televisie, digitaal OOH, online-banners en social media tussen 11 juni en 3 augustus. D