Fans in de hoofdrol in campagne 013 Poppodium

28-11-2019 (11:08) - Campagnes

In de nieuwe campagne van 013 Poppodium kondigen fans zelf het optreden van hun favoriete artiest aan. De campagne is bedoeld om het diverse programma van het Tilburgse poppodium onder de aandacht te brengen en ticketsales te stimuleren.
 
XYZ Creative Agency heeft het creatieve concept voor de  campagne  ontwikkeld. ‘We hebben echte fans van de acts gezocht en gevonden om de line-up aan te kondigen. Want wie kunnen dat nou puurder, liefdevoller en enthousiaster dan zij?’, aldus Emiel Haring, marketingmanager bij 013 Poppodium. De campagne loopt tot einde jaar, en trapt af met een aankondigingsvideo. Daarnaast spelen de fans ook de hoofdrol in twaalf eigen video’s. Voor iedere show is een meme bedacht die past bij de artiest, een nummer van de artiest of de muziekscene.
 

Credits:

Klant: Poppodium 013 - Emiel Haring & Joost van Abeelen
Bureau: XYZ Creative Agency
Strategie: Diederik Hoffland (XYZ Creative Agency)
Concept & Creatie: Roos Greiner & Kim Alers (XYZ Creative Agency)
Videoproductie: Pastrami Film co.
Edit: A day off
Visagie: Minou Meijers