Fatboy en IMA lanceren internationale campagne #GetFat

30-04-2018 (15:04) - Campagnes

Fatboy lanceert in samenwerking met influencer marketingbureau IMA de campagne #GetFat. Het concept richt zich op het creëren van bewustwording rondom de door social media en technologie ontstane millennial stress en burn-outs. In de jaarcampagne zullen diverse contentmakers uit Europa voorop gaan in een positieve, online beweging om meer rust te pakken en te ontspannen.


Het aantal millennials met stress en burn out symptomen is hoger dan ooit tevoren. 15% van de Britse jong-volwassenen ervaart dagelijks stress, 14% van de Nederlandse jongeren heeft al een keer een burn-out gehad en in Frankrijk bezwijken meer en meer millennials onder de druk.


Fatboy wil mensen weer laten voelen wat ontspannen is aan de hand van zijn Lamzac-collectie, luchtbedden voor de avonturiers onder ons. In samenwerking met IMA creëert het merk een optimistiche, online beweging waarin influencers centraal staan. De campagne vormt zich rondom ‘chill-momenten’, To-Don’t lists en inspirerende individuen die #GetFat volledig omarmen en relaxen op de meest onverwachte momenten. 

 

#GetFat-content

De jaarcampagne kent meerdere lagen, met een generatie van gevestigde ambassadeurs om het bereik te vergroten en een tweede laag van kleinere influencers die met hun zeer betrokken following voor de gewenste engagement zullen zorgen. Volgers zullen worden gestimuleerd om designideeën te delen voor een customised Lamzac en om hun eigen #GetFat-content te uploaden. Al deze content zal samenkomen op het interactieve GetFat-platform. Bevestigde namen voor deze samenwerking zijn onder andere Janine Jahnke (DE), Rosie Hardy (GB) en Neel Wanders.