Feest in Duckstad, jubileumcampagne gelanceerd

06-10-2017 (12:37) - Campagnes

Op 19 oktober van dit jaar bestaat Het Vrolijkste Weekblad van Nederland 65 jaar. Om dat te vieren is Donald Duck Weekblad in samenwerking met NOISE de campagne Lang zullen we lezen gestart. 
 

Duckmomentje

Lezers konden dit jaar hun persoonlijke Duckmomenten insturen. De leukste, meest opvallende momenten zijn geselecteerd en vormen het middelpunt van de campagne. Alle ingezonden foto’s zijn terug te vinden op de website en op de cover van de jubileumeditie van het weekblad. De campagne is onder meer te zien via HAH, online, radio, OOH en in advertenties.
 

lezers centraal

Het is een bewuste keuze geweest van het blad om de lezer centraal te stellen in het jubileumblad. Marketingmanager Marjolijn Hoffmans: ‘Met deze campagne willen we de relevantie en de grote liefde voor het weekblad tonen. We horen vaak dat ouders blij zijn dat kinderen met smart bij de brievenbus wachten op Dé Donald Duck van deze week. In deze digitale tijd is dat iets waar wij heel blij van worden! Met ‘Lang zullen we lezen’ vieren we dat extra. In de campagnebeelden koppelen we de door onze lezers ingestuurde foto’s aan de getekende Duckstadwereld. Zo willen we het enthousiasme voor het merk van onze lezers laten zien.’
 

populariteit

De cijfers die het weekblad kan overleggen zijn na 65 jaar nog steeds indrukwekkend. Waar veel bladen worstelen om het hoofd boven water te houden, neemt het aantal lezers van de Donald Duck niet af. Het blad heeft een printbereik van bijna 2 miljoen. Daarnaast heeft het in de loop der jaren ook extensies ontwikkeld als Donald Duck Junior, pockets en vakantieboeken én is het behoorlijk actief online. Denk aan de website DonaldDuck.nl, een online typecursus ‘DuckTypen’, een 3D-gamewereld ‘DuckWorld’ en een eigen webshop, de ‘Duckstadshop’,