Fightclub achter nieuwe online collectecampagne ReumaNederland

26-02-2021 (12:08) - Campagnes

Na een uitgebreide bureau oriëntatie heeft ReumaNederland voor een samenwerking met het Bredase Fightclub gekozen om een nieuwe collectecampagne te ontwikkelen. Het full-service bureau heeft intussen een volledige online campagne ontwikkeld: de ‘Thuiscollecte’ in plaats van de traditionele door-to-doorcollecte. De campagne heeft als doelstelling 7500 mobiele collectanten te werven voor de Thuiscollecte van 22 tot en met 27 maart.

Marije Hulsinga, Manager Fondsenwerving en Communicatie: ‘ReumaNederland voelt zich al jaren gesterkt door een leger trouwe collectanten die van deur tot deur niet alleen een waardevolle financiële opbrengst bij elkaar collecteren; ze spelen ook een belangrijke rol bij het informeren van alle mensen over reuma. Reuma is hard op weg om volksziekte nummer één te worden, meer dan 2 miljoen mensen hebben er nu al last van. In die bewustwording spelen onze collectanten een belangrijke rol’.

Sander van der Hagen, Strategy Lead bij Fightclub: ‘Omdat een echte offline collecte in deze tijd moeilijker op grote schaal uit te voeren is, wordt een online campagne steeds belangrijker. Niet alleen in het werven van fondsen en het breed informeren van alle Nederlanders; we gaan ook uitgebreid inzetten op data om te zien wat Nederland weet, niet weet en wil weten over reuma.’

De campagne loopt sinds 17 februari in heel Nederland op alle relevante kanalen.