First Day of Spring achter Millennial campagne Mazda

18-04-2017 (14:51) - Campagnes

‘Drive Together’. Eenheid tussen auto en bestuurder. Hoe communiceer je deze filosofie van Mazda naar Millennials? Reclamebureau First Day of Spring sloeg een brug tussen automotive en de nummer één interesse van Millennials: elektronische muziek.


Het bureau initieerde een project waarbij de bekende Londense beatboxer en producer Beardyman één werd met de nieuwe Mazda MX-5. Hij componeerde live en in één take een track, opgebouwd uit niets anders dan autogeluiden. Met tien camera’s werd de videoclip geschoten.
 
Het dichtslaan van de motorkap werd de kick, de ronkende motor de bas, wrijving van de leren stoelbekleding de high hat. Elk geluid nam hij op en deze zette hij in een loop op zijn zelfontwikkelde samplecomputer. Vervolgens improviseerde hij live waardoor alle individuele muzieklijnen als instrumenten samenkwamen.

First Day of Spring is verantwoordelijk voor concept, campagne en mediastrategie. Bekijk de making-of en het uiteindelijke resultaat: