Fitzroy ontwikkelt Ontbijtchecker voor Quaker met Diabetesfonds

14-06-2018 (15:44) - Campagnes

Quaker heeft een vergelijkingssite voor ontbijtproducten gelanceerd, de Ontbijtchecker. Hiermee kunnen gebruikers verschillende soorten ontbijt vergelijken op suiker, vetten en vezels. Daarnaast is er informatie over suiker te vinden. De door Fitzroy bedachte campagne is in samenwerking met het Diabetesfonds tot stand gekomen.


Hanneke Dessing, algemeen directeur van het Diabetes Fonds: ”Nederlanders krijgen teveel suiker binnen. Dat moet veranderen om de explosieve groei van het aantal mensen met overgewicht en ziektes als diabetes type 2 te stoppen. Producenten spelen hierin een belangrijke rol. Niet alleen door minder suiker in hun producten te doen, ook door inzicht te geven in de suikerconsumptie. Dat Quaker dit nu doet met de Ontbijtchecker is een mooie stap. Door de krachten te bundelen kunnen we de gezonde keuze makkelijker maken.”

 

bewustwording

Het initiatief komt in een tijd waarin consumenten veel vragen hebben over suiker en voeding. Vaak zijn mensen gewoon verkeerd geïnformeerd. Noor Hendriks, brand manager Quaker legt uit: “Toen we twee jaar terug het suikergehalte van onze Cruesli’s met dertig procent omlaag brachten, bleek dat veel consumenten een vertekend beeld hadden van krokante muesli’s en suiker in het algemeen. Samen met Fitzroy besloten we een tool te ontwerpen waarmee mensen zelf achter de feiten kunnen komen.”