FOUR vertelt voor Fruitful Office

20-04-2017 (09:33) - Campagnes

Fruitful Office gaat zijn verhaal vertellen in een zevendelige videoserie. Hiervoor is de kantoorfruitleverancier een samenwerking aangegaan met FOUR creating
 
Onderhand maken meer dan tweeduizend bedrijven gebruik van het lokale en verse fruit van Fruitful Office op de werkvloer. Het tekent de tijdgeest, waarin gezond en verantwoord een belangrijke plaats inneemt, maar het zegt ook wat over de sympathie voor de gebruiksvriendelijke en milieubewuste service van het bedrijf. 
 
Dus werd FOUR ingeschakeld voor een videocampagne. Ben Balvers, mede-oprichter en marketing manager van FOUR creating: ‘Fruitful Office kwam bij ons met de vraag voor een enkele bedrijfsfilm, wat volgens ons niet helemaal past bij het doel van hun boodschap.’ Uiteindelijk ontwikkelde FOUR zeven korte, bijna journalistieke reportages, legt Balvers uit. 
 
‘De serie moet als geheel de reis van het product volgen, van een dagje met de fruitteler tot en met de levering van de mand. Met deze vernieuwde opzet voorkomen we dat Fruitful Office zijn publiek herhaaldelijk dezelfde video moet tonen en kunnen wij meer liefde steken in op zichzelf staande verhalen’, vervolgt hij.
 
In de eerste video is te zien hoe Fruitful Office-oprichter Jacob Nawijn vlogt over zijn reis naar Malawi. Nawijn kreeg een kijkje bij Ripple Africa, waarmee Fruitful Office fruitbomen plant voor elke geleverde fruitmand. Het doel van deze actie is om de problematische ontbossing in het land tegen te gaan. In de vlog gaat Nawijn onder andere langs bij een ‘Tree Nurserie’, waar kinderen worden opgeleid om te kunnen helpen bij het planten van fruitbomen.