Freddie held in nieuwe eindejaarscampagne Staatsloterij

11-12-2019 (11:03) - Campagnes

Met Freddie de Egel in de hoofdrol lanceert Staatsloterij de Oudejaarstrekking campagne 2019. De belangrijkste boodschap gaat opvallend genoeg niet over de grootte van de hoofdprijs. 30 miljoen kan best even wachten, want de zorg voor een diertje in nood is toch vele malen belangrijker? Als je goed bent voor een ander, vind je vanzelf het geluk.

In de film wordt Freddie de Egel uit een benarde situatie gered. Zijn redder in nood verkiest het welzijn en de winterslaap van het egeltje boven het zo snel mogelijk weten of hij de hoofdprijs wint. Uiteindelijk vinden zowel Freddie als zijn redder hierdoor het geluk.

“Met Freddie hebben we de succesvolle lijn van 2018 een fraai vervolg gegeven. We hebben een aantal elementen behouden maar vooral nieuwe toegevoegd. We hopen dat Freddie Nederland net zo zal raken als Frekkel vorig jaar deed” aldus Arno de Jong, CMO Nederlandse Loterij.
 
Patritia Pahladsingh, managing Director TBWA\NEBOKO: “Wie goed doet, goed ontmoet. Dat is precies het gevoel dat je krijgt bij het zien van deze campagne. Dit gedachtegoed past ontzettend mooi bij het sentiment van de decembermaand waarin saamhorigheid en naastenliefde centraal staan.”
 
Darre van Dijk, Chief Creative Officer TBWA\NEBOKO: “We hebben gekozen voor een verhaal van een lieve oudere man die zich ontfermt over een hulpbehoevende egel. Die hulp wordt uiteindelijk beloond. Geluk? De executie is op hoog niveau dankzij de magische filmvertelling en de geweldige animatie. En natuurlijk de muziek met echte strijkers die het afmaken.”
 
De campagne wordt groots gelanceerd met een film van 1 minuut en 45 seconden die sinds 10 december op alle zenders wordt uitgezonden. Verder wordt de campagne omnichannel uitgerold naar social media, online, radio, digital OOH, en in de retailkanalen.
 

Credits

Klant: Nederlandse Loterij
Bureau: TBWA\NEBOKO
Productie: Pink Rabbit, Ambassadors, MRTN
Media: UM, Greenhouse