Funda richt zich expliciet op verkopers van woningen

Funda richt zich expliciet op verkopers van woningen

13-09-2021 (12:20) - Campagnes

Funda lanceert een campagne gericht op (potentiële) woningverkopers. Funda, onder andere bekend als platform voor woningzoekers, lanceert de campagne om meer bekendheid te geven aan de relevantie en betekenis van niet alleen het platform, maar ook die van verkoopmakelaars voor (potentiële) verkopers. Van oriëntatie naar wel of niet verkopen en het verstrekken van inzicht in de verschillende stappen van het verkoopproces, tot en met hulp bij het vinden van een professionele makelaar.
 
Onder het thema ‘Meer in huis’ brengt funda op een laagdrempelige manier de complexiteit in beeld waar woningverkopers mee te maken krijgen vanaf het moment dat ze verkoop in overweging nemen. Zo noemen we de waarde-indicatie, het bereiken van kopers, het onderhandelingsproces en het vinden van een makelaar.
 
Quintin Schevernels, CEO funda: ‘Wij merkten de afgelopen periode meer en meer dat de krapte op de woonmarkt veel vragen oplevert voor consumenten die overwegen hun woning te gaan verkopen. Met deze campagne willen we hen wijzen op alle content en producten die wij op ons platform beschikbaar hebben voor verkopers.’
 

Samenwerking

Net als voor de in juni gelanceerde campagne over lokale inzichten, werkt funda’s creatieve team ook voor deze campagne samen met XXS. Dit bureau is ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het overkoepelende concept Meer in huis. Bureau Zigt zorgt wederom voor de mediastrategie, -planning en -executie. De campagne wordt crossmediaal ingezet in een mix van tv, radio, onlinevideo en banners op geselecteerde socialmediakanalen.