GAMMA en 5PM helpen tuinklussers met data-gedreven ‘How-to’ content

12-05-2020 (15:55) - Campagnes

Nu veel Nederlanders in de tuin werken brengt GAMMA de YouTube-serie ‘Tuinklussen’. De videoserie biedt ‘How-to’ content voor de tuin-doe-het-zelver met onder andere tips als: ‘zelf een vlonder aanleggen’, ‘zelf een houten schutting plaatsen’ en ‘een regenton aansluiten in de tuin’.
 
Op basis van feitelijke data en inzichten, maar ook het zoekgedrag van gebruikers op YouTube, heeft YouTube-bureau 5PM concrete aanbevelingen gegeven welke videocontent GAMMA het beste kon ontwikkelen en distribueren. En met succes! Alle zeven geproduceerde video’s staan momenteel op één in YouTube als de meest relevante zoekopdracht. Dankzij deze video’s claimt GAMMA het domein tuinklussen op YouTube.
 
Laurens Miedema, Manager Marketing & Communicatie GAMMA: “GAMMA is al een poos actief op YouTube, waarop we verschillende vormen van ‘How-to’ content voor klussers publiceren. 5PM heeft ons interessante inzichten gegeven, waaronder hun Data Driven Content Creatie-methode. Afgelopen winter hebben zij ons geholpen met onze isolatie videoserie, wat een groot succes was. Nu in de zomer adviseerden zij een tuinklusserie, die nu dat iedereen thuis zit boven verwachting wordt bekeken. Met deze videocontent kunnen we onze doelgroep nog gerichter helpen met de doe-het-zelf-vragen die zij hebben.”
 

credits

Klant: GAMMA NL
Verantwoordelijk bij klant: Laurens Miedema en Jesse Timmer
Bureau: 5PM
Creative Lead: Tom Schoufs
YouTube Consultant: Stef van der Burg
Videoproductie: Hippo Productions
Producer: Stephan Bias