Geanimeerde stop-motion campagne voor diefstalbeveiliging VanMoof

26-01-2022 (14:46) - Campagnes

Vandaag lanceerde VanMoof een speelse nieuwe campagne die de kracht van zijn antidiefstaltechnologie en Peace Of Mind-dekking onder de aandacht brengen. Hard Times For Super Thieves portretteert een reeks interviews in mockumentary-stijl met een aantal zeer bekwame fietsendieven die openhartig vertellen over hun strijd om een VanMoof te stelen.
 
Na de spraakmakende tv-commercial van het merk in de zomer, is er de Britse animator Tobias Fouracre om de fantasierijke aanpak van VanMoofs merkpositionering op een even kunstzinnige manier te benaderen. Hij maakt in de film gebruik van een 15 cm grote, 3D-geprinte VanMoof die tot in detail overeenkomt met het origineel. De kijkers maken op een ludieke, ironische manier kennis met de beveiligingsfuncties van VanMoof.
 
"Om je VanMoof ultraveilig te houden, hebben we bepaalde manieren bedacht om fietsendieven af te schrikken. Het doel van deze film was om die kenmerken op een speelse manier tot leven te laten komen. We zijn enorm blij met het eindresultaat. We vinden de personages te gek en de stop-motion aanpak werkt goed. Het is echt een unieke en vermakelijke manier om over een lastig onderwerp te praten", zegt Colin Cornwell, Creatief Directeur VanMoof.
 
Eén jaar gratis Peace of Mind-dekking
De lancering van de film valt samen met VanMoofs aanbieding voor een heel jaar gratis Peace of Mind Diefstal- en/of Onderhoudsdekking. Deze actie is wereldwijd beschikbaar voor iedereen die een VanMoof koopt tussen 26 januari en 31 maart 2022.