Gemeente Amsterdam en WSP matchen 50-plussers met werkgevers

16-05-2019 (11:46) - Campagnes

Aanpak 50-plus van gemeente Amsterdam en Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam (WSP) beginnen vandaag een campagne om werkzoekende 50-plussers te matchen met werkgevers. 'Ontdek de 50plus' laat potentiële werkgevers in de regio Amsterdam zien dat persoonlijke kwaliteiten en ervaring van werkzoekende 50-plussers belangrijker zijn dan hun huidige leeftijd.


Rode draad in de campagne is het 'geboortejaar' van het specifieke talent van de werkzoekende, dat dient als kwaliteitsstempel. De komende weken is in Amsterdam een uitgebreide outdoorcampagne te zien met babyfoto's van 50-plussers, voorzien van teksten als 'Energiek sinds 1962', 'Zorgvuldig sinds 1968' en 'Inventief sinds 1955'.


Ook worden video's van kandidaten verspreid via de eigen kanalen en LinkedIn en staat een speeddate-event voor werkzoekende 50-plussers en werkgevers op de agenda.


enorm gemotiveerd

50-plussers die een baan zoeken, kampen op de arbeidsmarkt vaak met vooroordelen vanwege hun leeftijd. Ze zouden duurder, trager, ouderwets en vergeetachtig zijn. Werkgevers die oudere werknemers in dienst nemen, ervaren vaak juist het tegenovergestelde, zo merkt WSP.


Ze zijn enorm gemotiveerd om weer aan de slag te gaan, ook buiten hun eerdere vakgebied. Naast hun persoonlijke kwaliteiten zijn 50-plussers vaak betrouwbaar, sociaal en loyaal. Ze hebben meer kennis, het zijn vaak vroege vogels en zijn minder vaak ziek.