GUC Agency ontwikkelt wervingscampagne voor Liliane Fonds

GUC Agency ontwikkelt wervingscampagne voor Liliane Fonds

21-01-2020 (14:25) - Campagnes

Wereldwijd gaan negen van de tien kinderen met een handicap niet naar school. Het Liliane Fonds zet zich al 40 jaar in om deze kinderen weer naar school te krijgen en daarmee perspectief te bieden op een zo goed mogelijke plek in de maatschappij. GUC Agency ontwikkelde voor het Liliane Fonds daarom een fondsenwervende campagne, waarin leren lezen centraal staat en de dromen, kracht en ambities van de kinderen met een handicap belicht worden.
 
Via radio, televisie en social mediakanalen wordt het Nederlandse publiek benaderd om te doneren, waarbij vervolgens een digitaal prentenboek en luisterboek te downloaden zijn op de website van het Liliane Fonds.
 

‘Sempeta wil maar één ding worden…’

Aan de vooravond van de Nationale Voorleesdagen heeft het Liliane Fonds op 20 januari de campagne gelanceerd rond het digitale prenten- en luisterboek ‘Sempeta wil maar één ding worden…’. Theatermaker en schrijver Mark Haayema beschrijft het levensverhaal van het Keniaanse jongetje Sempeta. Net als alle kinderen heeft Sempeta ambitieuze dromen. Zijn droom is om dokter te worden, zodat hij kinderen kan helpen die, net als hij, een handicap hebben. De luisterversie is ingesproken door Liliane Fonds-ambassadeur Fedja van Huêt.

Op maandag 20 januari heeft Fedja van Huêt ‘Sempeta wil maar één ding worden…’ uitgereikt aan Rick Brink, Nederlands eerste Minister van Gehandicaptenzaken. Daarna las Fedja het verhaal voor aan een groep basisschoolleerlingen met én zonder handicap.

In de komende maanden zal GUC Agency meer campagnes uitrollen voor het Liliane Fonds rond nieuwe digitale prentenboeken en luisterboeken van aansprekende schrijvers.
 

credits

Opdrachtgever: Liliane Fonds
Verantwoordelijke bij opdrachtgever: Linda Daniëls, Beau van Leeuwen
Bureau: GUC Agency
Creatie: Eva Nota, Marleen Geerts, Maxim van Rijs
Account: Sander Tacx, Denise van den Hauten, Sandra Blekemolen, Charles Borremans
Mediastrategie: Jos Majoor
Productie digitaal prentenboek en luisterboek: Uitgeverij Rubinstein