Guerilla-campagne YoungCapital

02-12-2021 (09:32) - Campagnes

 
Recruitment- en jongerenspecialist YoungCapital heeft de afgelopen weken 50 werkgevers verrast met een guerilla-campagne. In samenwerking met Ron Simpson en creatief social content bureau Unlike creëerden ze de campagne Het Profiel van Troje.
 
Met de perfecte sollicitatie van 'Sean Capital' & 'Yanka Pitaal' en creatieve activities - bekijk deze video - reageerden ze op openstaande vacatures bij bedrijven die hard mensen nodig hebben. 
 

Het Profiel van Troje

Een team creatives van YoungCapital en Unlike heeft zich ingespannen, zowel op copy als design vlak, om de sollicitatie, motivatie én cv zo goed mogelijk af te stemmen op de vacature en werkgever. Zodat het voor werkgevers onmogelijk werd om de kandidaat - Sean Capital of Yanka Pitaal - niét op gesprek uit te nodigen. Na het solliciteren namen de meeste organisaties direct contact op. 
 
Reageerden werkgevers niet? Dan ontvingen ze een ‘gentle reminder’. Het ging onder andere om een mega cv van één meter hoog voor de deur, en bij een aantal bedrijven werd er extra uitgepakt. Ron Simpson: ‘‘Om zeven uur ’s ochtends stonden we bij het kantoor van Tony’s Chocolonely in Amsterdam. Rondom hun ingang hebben we een spandoek gehangen waarop de sollicitant Sean Capital zich in metershoge letters voorstelt. ‘Tadaa!! Jullie toekomstig werknemer van het jaar. Dan moét je wel bellen.’’