Hammerfest ontwikkelt een AR campagne voor Pride Amsterdam 2020

25-07-2020 (07:00) - Campagnes

Dit jaar is Pride Amsterdam anders en vooral online. Voor deze bijzondere editie hebben gemeente Amsterdam en Hammerfest samen een online Pride AR campagne ontwikkeld voor Amsterdammers. In de campagne staat de boodschap van Pride Amsterdam ‘de vrijheid om jezelf te zijn’ centraal.
 
Met een AR landmarker wordt deze boodschap geactiveerd op het Museumplein. Snapchat gebruikers kunnen het Rijksmuseum scannen en de Pride vlag groots digitaal uitrollen. Naast de AR landmarker is er een Face lens ontwikkelt waar dezelfde boodschap gedeeld wordt.
 
De campagne is ontwikkeld door social media agency Hammerfest - in samenwerking met Snapchat. “Inclusiviteit en de vrijheid om jezelf te kunnen zijn is relevanter dan ooit. We hebben de focus gelegd op een jongere doelgroep waar de boodschap kan meegroeien in de gedragsontwikkeling.” aldus Anne Merel Verleun, creative strategist bij Hammerfest.
 
De AR Campagne loopt gedurende Pride Amsterdam; van 25 juli t/m 2 augustus.
 
 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.