Hartstichting heeft primeur met Tikkie campagne

15-09-2017 (09:59) - Campagnes

De Hartstichting komt in actie voor een nieuwe test, waarmee hartproblemen bij vrouwen eerder ontdekt kunnen worden. Om dit te realiseren is geld nodig en vraagt de organisatie het publiek om donaties. Tot nu toe werd fondsenwerving voor onderzoek vooral gedaan op de traditionele manieren: collectes, straatwervin en telemarketing. Maar: mensen doneren steeds minder, terwijl online betalen makkelijker en populairder is dan ooit. Tijd voor Tikkie.
 

1 miljoen gebruikers

Tikkie is een betalingsapp in opkomst, die recent de 1 miljoen gebruikers aantikte. De eenvoud, snelheid en het gemak van Tikkie maken het de ideale tool voor een wervingscampagne. De Hartstichting trapte deze campagne voor het vrouwenhart af met een Lifehunters video, waarin een aangrijpend verborgen camera experiment uitgevoerd werd met drie bekende Nederlanders. Het belang van de campagne werd hiermee direct duidelijk gemaakt en tegelijkertijd een zekere urgentie gecreëerd. De ideale basis voor de volgende stap.
 

sociale druk

De Tikkie activatie is intussen officieel van start gegaan, in samenwerking met social content bureau We Are Blossom. Mensen worden op Facebook en Twitter uitgedaagd om via Tikkie te doneren, en de link aan drie vrienden door te ‘tikken’ door middel van taggen. Zo ontstaat er een kettingreactie aan donaties, ook tussen bedrijven, waarbij sociale druk op een sympathieke manier een rol speelt. Je wordt direct doorgelinkt naar de Tikkie van €5. Een relativerende en laagdrempelige manier om donaties te stimuleren.
 

credits

Verantwoordelijk bij de klant:        Victor Romijn, Judith Tomasoa
We Are Blossom:
Accountmanagement                     Maartje Mommers
Projectmanagement                       Charley Peereboom
Productie                                        Lifehunters
Creatie                                            Barry de Waal, Rob Kerkers, Renske van den Bogaard 
Strategie                                         Bas de Kok, Joris Verhaak