HEMA: eigenlijk is het heel lekker om dicht bij huis te blijven

HEMA: eigenlijk is het heel lekker om dicht bij huis te blijven

22-06-2020 (17:25) - Campagnes

Geen enkele reden om deze zomer te balen dat we geen verre reizen kunnen maken: HEMA ziet de zonnige kant en voert vanaf vandaag de hele zomer campagne vanuit het thema “Verreweg de leukste zomer dicht bij huis”. 
 
Toen half april de meeste merken nog op bedrukte toon met zwaarmoedige pianomuziek campagne voerden, viel HEMA al op door de optimistische toon. Met een campagne die liet zien dat het leven binnen gewoon verder ging en dat HEMA er juist is om van al die momenten thuis iets leuks te maken. Nu de zomer aanbreekt, gaat HEMA verder op die ingeslagen positieve weg.
 
Alexandra den Hartog, Head of Marketing Campaigns a.i. bij HEMA: “We merkten dat onze positieve toon enorm aansloeg. Daarom hebben we ervoor gekozen om de zomer, vaak een periode van losse commerciële aanbiedingen, een verbindend thema te geven. Op basis van klantdata zullen we steeds verschillende categorieën benadrukken, maar wel allemaal vanuit hetzelfde zomergevoel”.
 
In deze zomercampagne zien we mensen dicht bij huis genieten van de zon, buiten spelen en buiten eten. Maar ook lekker slapen in je eigen bed is een voordeel van een zomer dicht bij huis – zeker met hotelkwaliteit beddengoed en handdoeken van de HEMA.
 
De campagne moest geschikt zijn voor gebruik in alle Europese landen waar HEMA actief is, van Nederland tot Frankrijk, van Duitsland tot het Verenigd Koninkrijk. Edward van de Ridder, Head of Strategy bij Alfred International: “Elk nadeel heb zijn voordeel: juist in deze tijd herkennen alle landen zich in hetzelfde gevoel. Al mogen we voorzichtig reizen binnen Europa, de meeste mensen blijven dichter bij huis – en dan kun je er maar beter wat leuks van maken. Dat inzicht werkt overal hetzelfde. En met de categorieën en de scenes kunnen we per land en doelgroep net andere keuzes maken in online video’s”.
 
Behalve in online video’s is de campagne deze zomer ook te zien in de winkels, de folders, in social advertising en in Nederland ook op tv.