HERC herlanceert Jobbird.com als internationaal merk

HERC herlanceert Jobbird.com als internationaal merk

03-02-2020 (11:03) - Campagnes

HERC the agency heeft het merk Jobbird.com van scratch opnieuw mogen positioneren, opbouwen en vormgeven. Vandaag wordt de campagne ‘100.000 fantastic normal jobs’ voor de vacaturesite uitgerold.
 
Eind 2018 namen de eigenaren van recruitmentbureau YoungCapital Jobbird over, omdat ze voelden dat het merk internationale potentie had, zodat ze het konden runnen op hun eigen onderscheidende bolde manier.
HERC maakte al campagnes voor YoungCapital en blaast nu de ‘doorstart’ van Jobbird.com leven in met een niet te missen, ‘diverse’ campagne die het normale werk in de schijnwerpers zet: F*cking fantastic, man. / Over 100.000 fantastic normal jobs. / Jobbird.com / Jobs. Not birds.
 
Het maakt Jobbird.com in een klap de Levi’s spijkerbroek onder de vacaturesites, waarmee klant en bureau ook een maatschappelijk statement maken: normaal is fantastisch.
 

Ander geluid

Rogier de Bruin, medeoprichter van HERC en Creative Director: ‘In een tijd waarin iedereen bijzonder moet zijn, influencer wil worden of reisfotograaf, eren we met deze campagne juist het normale werk. Dat is juist fantastisch. Je betaalt er je leven van – wat is er belangrijker dan dat? Bijna alle andere spelers in de arbeidsmarkt zitten op “bijzonder zijn” en “jezelf door-ontwikkelen”, tijd voor een ander geluid.
De cinematografische aanpak is in de stijl van high-end Netflix en HBO-series, omdat we het gewone zoals gezegd bijzonder wilden maken. De jonge zeer talentvolle regisseur van de commercial, Sharif Abdel Mawla, maakt ook films en muziekvideo’s. Dat past ook bij ons bureau, om de connectie te zoeken met populaire cultuur; niet toevallig de cultuur van een grote groep mensen met hele normale banen.’
 

Carte blanche

Niels Heimens, medeoprichter en Account Director van HERC: ‘Wat de campagne voor ons extra bijzonder maakt, is dat we het nieuwe merk Jobbird.com van scratch mochten opbouwen: van merkstrategie en visual identity tot en met een internationale campagne. Dat is de gedroomde vraag voor een bureau. En dat je carte blanche krijgt, dat komt zelden nog voor.
Bovendien sprak daar enorm veel vertrouwen uit, dat is altijd fijn. Sowieso hebben de eigenaren van Jobbird.com en YoungCapital veel vertrouwen en ambitie. Dat zie je ook terug in deze campagne; we houden ons nergens in, het is een campagne vol zelfvertrouwen.’
 

De wereld veroveren

Margriet de Kroon, Marketing Director van Jobbird.com en YoungCapital: ‘YoungCapital heeft al een twintigtal jobboards voor studenten en andere niches, we wilden ons portfolio graag uitbreiden met een generiek jobboard met een bredere doelgroep. Jobbird.com had al een naam opgebouwd, maar was wat ons betreft nog niet onderscheidend genoeg., Na onderzoek bleek dat eigenlijk alle jobboards voor veilige kleuren kiezen en de nadruk op de “juiste match” leggen, terwijl ze uiteindelijk allemaal alleen maarbanen aanbieden. Juist daarom kozen wij voor een eigen, opvallende merkidenteit.’
 
Uitgangspunt voor deze campagne is dat het echt een internationale uitstraling zou krijgen. We beginnen in Nederland, maar zullen op korte termijn ook in Duitsland starten en het merk internationaal verder gaan uitrollen. We zijn met deze opvallende stijl en campagne klaar om de wereld te veroveren met Jobbird.com!’
 
 

JOBBIRD.COM from HERC the agency on Vimeo.