Hivos en een eerlijke prijs voor een bos rozen voor vrouwen in Afrika

13-02-2018 (09:13) - Campagnes

De meeste Nederlandse consumenten weten nog altijd niet dat het bosje rozen dat ze in de supermarkt kopen uit Afrika komt en meestal geen eerlijke prijs heeft. Juist nu met Valentijns dag vestigt Hivos daar de aandacht op.


'Small Change, Big Deal' is de nieuwe campagne van Hivos waarmee ze de aandacht willen vestigen op de lonen van vrouwen in Afrika. Juist zij zijn vaak actief in de bloemenindustrie. Volgens Hivos is een fatsoenlijk salaris een mensenrecht en om dat voor elkaar te krijgen moeten naar het credo van Hivos alle partijen in de bloemenketen hun verantwoordelijkheid nemen. Hivos: 'Want een kleine verandering bij ons maakt voor de vrouwen daar een groot verschil.'


credits:


Titel: Small Change, Big Deal
Opdrachtgever: Hivos
Eindverantwoordelijk bij klant: Caroline Wildeman, Jorrit Visser
Campagne-concept: SAZZA
Art direction: SAZZA
Online marketing: Jalt
PR: Olivia Smulders, O.M.C. WORKS