Hoorplezier centraal in nieuwe campagne Beter Horen

10-08-2018 (21:12) - Campagnes

Sobere, trage muziek, een serieuze, begrijpende voice-over en opa’s en oma’s met een hoog geraniumgehalte. Dit zijn doorgaans de ingrediënten van een campagne uit de categorie hoorzorg. De nieuwe campagne van Beter Horen, ontwikkeld door MullenLowe Alfred, breekt met deze conventie.

 
“Uitstelgedrag is tekenend voor onze categorie,” aldus Dorenda Nefkens, Marketing Director bij Beter Horen. “De stap naar een hoortoestel voelt voor veel mensen als een teken dat ze oud en hulpbehoevend worden. Een beeld waarin niemand zich wil herkennen”. Toch houden veel hoorzorgcampagnes dit beeld onbedoeld in stand. Een afdronk als “ik kan weer meepraten” of “blijf erbij horen” onderstreept bij potentiële klanten vooral het schrijnende gevoel van hun huidige gebreken. In haar nieuwe campagne legt Beter Horen daarom niet de nadruk op het probleem, maar op de eindwaarde: genieten van een goed gehoor.
 
In de commercial zien we een energieke man die beschrijft hoe hij met volle teugen van het leven geniet. Niet toevallig draaien alle situaties om gehoor: een muziekje in de auto, een goed concert, natuurgeluiden, saxofoon spelen. Het blijkt een intakegesprek bij Beter Horen, waar een audicien de zojuist beschreven wensen meeneemt bij het afstemmen van het toestel. “Beter Horen blinkt uit in maatwerk. In onze combinatie van diagnose, technologie en aandacht voor persoonlijke hoorwensen zijn we ongeëvenaard,” aldus Nefkens. “Juist dit maatwerk maakt dat mensen optimaal van hun gehoor kunnen genieten”. 
 
De campagne wordt uitgerold op tv, online video, display, social, print en POS. 


credits

Klant: Beter Horen
Verantwoordelijk bij klant: Dorenda Nefkens, Michel Kriatkow & Yoeni Kuyper
Product: Beter Horen
Bureau: MullenLowe Alfred
Creatie: Jan-Willem Smits & Maxim van Rijs
Account: Sanne Tolsma & Irene Spronk
Strategie: Paul van Kuilenburg
Agency producer: Carmen Ramsaran
Productiemaatschappij: Hazazah
Regisseur: Bram van Alphen
Producer: Lex Szanto
Lighting cameraman/D.O.P: Myrthe Mosterdman
Editing: Govert Janse
Motion Graphics designer: Jurre Lüken (ALFRED)
Muziek: Massive Music
Soundstudio: Good Sounds
VFX/Compositing: Postoffice
CGI/3D animation: Postoffice
Color Correction: Captcha!