HORNBACH maakt samen met Talpa en ESPN alles oranje

HORNBACH maakt samen met Talpa en ESPN alles oranje

30-04-2021 (11:14) - Campagnes

Het aftellen kan beginnen. Met nog maar zes weken tot het EK voetbal, krap drie maanden tot de Olympische Spelen en de Formule 1 in Zandvoort op vijf september, staat Nederland in de startblokken voor de Oranjezomer. Om het oranje gevoel aan te wakkeren en Nederland te inspireren volledig in oranjesfeer te komen, voert HORNBACH de campagne Maak alles Oranje. Samen met Talpa en ESPN mobiliseert de projectbouwmarkt Nederlanders om het land mee te helpen kleuren.
 
“Om Nederland oranje te krijgen, heb je wel wat meer nodig dan elf man”, vertelt Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie HORNBACH Nederland. “De komende twee maanden willen we dan ook alle ruim 17 miljoen Nederlanders mobiliseren om het land mee te helpen kleuren. Daar is het de hoogste tijd voor, nu Nederland weer meedoet. In samenwerking met ESPN en Talpa gaan we ook echt naar de oranjefans toe. Want oranje versterkt ons gevoel van saamhorigheid. Juist in deze tijd staat Nederland al vroeg in de startblokken voor de Oranjezomer.” Uit de oranjepeiling van HORNBACH afgelopen week blijkt dat 60% al uitkijkt naar de zomer vol oranje.
 

Maak alles oranje

HORNBACH roept met haar campagne op álles oranje te maken. Of het nu gaat om je eigen woonkamer, voor- én achtertuin, je complete straat, campingveld of de flat van je schoonmoeder. Op creatieve wijze inspireert de bouwmarkt Nederlanders een eigen oranjeproject te starten. Maarten Post vervolgt: “Er is geen grotere pret dan voorpret. Wij kijken daarom enorm uit naar alle mooie momenten van nationale verbondenheid die komen gaan. Dus stroop die mouwen op, trommel je buren op, en maak alles oranje!”
 

Multimediale campagne

De multimediale campagne, waarin prominenten als Foppe de Haan, Evert ten Napel en de grootste oranjefans vader Jan en zoon Youri een rol spelen, heeft een looptijd van twee maanden. In die periode blijft geen enkel medium onbenut. De kick-off van de campagne was tijdens Koningsnacht met een ludieke guerrilla-actie. Hierbij werden de blauwe plaatsnaamborden in het hele land oranje gekleurd: ‘Maak Utrecht Oranje’.
 

Credits

Verantwoordelijk bij de klant: Maarten Post
Concept: MediaActivationCo.
Productie: HORNBACH, Activation Heroes
Media: Mediaplus, BlauwGras
Partners: ESPN, Talpa