Influencers starten campagne tegen geweld tegen vrouwen op de werkvloer

Influencers starten campagne tegen geweld tegen vrouwen op de werkvloer

05-12-2018 (12:06) - Campagnes

ActionAid Nederland neemt actief deel aan de ‘16 Days of Activism Against Gender-based Violence’, een initiatief vanuit de Centre for Women’s Global Leadership. Wereldwijd vragen vrouwenrechtengroepen gedurende 16 dagen iedereen om in actie te komen tegen geweld tegen vrouwen.


De campagne is gestart op 25 november, op International Day Against Violence Against Women, en heeft dit jaar het thema; stop geweld tegen vrouwen op de werkvloer. Influencer marketingbureau XMPLE, onderdeel van Mediaxplain*, ondersteunt ActionAid Nederland om aandacht te vragen voor dit thema tijdens hun #16DaysOfActivism campagne.


Wereldwijd nemen meer dan 3.700 organisaties uit 164 landen deel aan ‘16 Days of Activism’. Voor de #16DaysOfActivism campagne van ActionAid Nederland, werkt XMPLE samen met 16 influencers die massaal opstaan tegen geweld tegen vrouwen op de werkvloer. Onder andere Anouk Hoogendijk, Larissa Bruin, Suzanne Brummel, Rowena Baierl en Joelle Witschge delen via Instagram hun persoonlijke ervaring over dit thema. Gedurende 16 dagen geven zij elkaar het stokje door en roepen zij hun volgers op om hun verhaal te delen via de boodschap; Waar strijd jij voor?
 

Over ActionAid Nederland

ActionAid Nederland steunt vrouwen in ontwikkelingslanden om op te komen voor hun rechten. Wereldwijd zet ActionAid zich in voor de bescherming van vrouwen en richt zich op de onderliggende oorzaken van scheve machtsverhoudingen en economische ongelijkheid tussen mannen en vrouwen. XMPLE brengt voor deze campagne influencers in beeld die strijden voor gelijkheid tussen mannen en vrouwen.