ING brengt ode aan het hele Nederlandse voetbal

07-06-2021 (12:41) - Campagnes

ING is al 25 jaar sponsor van het Nederlandse voetbal. Het EK in 2021 valt door het uitstel in 2020 nu samen met ditj ubileum. Daarom is de TV-campagne van ING tijdens het EK een ode aan het hele Nederlandse voetbal: het Nederlands elftal, het vrouwenvoetbal, de OranjeLeeuwinnen, het amateurvoetbal en het passend voetbal.
 
De nieuwe campagne is sinds 6 juni 2021 op TV en online te zien in de vorm van pre-rolls, bumpers, social posts, een TikTok-activatie en een Whatsapp fan-activatie. Met de sponsoring wil ING alle voetballiefhebbers zo goed mogelijk faciliteren zodat zij kunnen doen wat ze het liefste doen: met voetbal bezig zijn. Want voor elke voetballer geldt hetzelfde. Jong, oud, man en vrouw, profvoetballer of amateur; elk doelpunt telt.
 
Als we voetballen, voelen we allemaal hetzelfde. Door dat gevoel centraal te zetten, is de betrokkenheid van ING bij het hele Nederlandse voetbal te zien. De beelden die in de archieven gevonden zijn en gebruikt worden in de campagne, ondersteunen deze betrokkenheid. In een split-screen wordt heden en verleden parallel tot leven gebracht.