Internationale campagne Gemeente Den Haag van start

13-11-2017 (09:45) - Campagnes

Den Haag is de stad aan zee. De ligging van Den Haag aan zee staat dus centraal en tegelijkertijd worden diverse highlights van Den Haag getoond. Hierbij vloeien stad en zee naadloos in elkaar over. Zo hoopt Gemeente Den Haag mensen te inspireren om een (korte) trip naar de stad én de zee te maken.


Alles wat Den Haag te bieden heeft, heeft een ‘plus’: de invloed van de zee. Den Haag is namelijk de enige Nederlandse stad die echt áán zee ligt. En die bijzondere sfeer en veelzijdige bezienswaardigheden moet iedereen komen ervaren. Daarom nodigt de campagne iedereen uit om eens in Den Haag te duiken.


Dat doet Gemeente Den Haag met een bijzondere beeldtaal. Hierbij zien we in een video een stel samen letterlijk in een aantal Haagse attracties duiken. Zo zien we ze onderwater het Mauritshuis, de Ridderzaal en de Passage verkennen, om uiteindelijk bovenwater te komen bij de Scheveningse Pier.


De toeristische imagocampagne bestaat uit een 25” TVC, drie 15” online pre-rolls en diverse andere online uitingen. De campagne zal internationaal worden uitgerold en te zien zijn in Nederland, Duitsland, België en het Verenigd Koninkrijk.


credits

Gemeente Den Haag:

Campaign Manager Den Haag Marketing: Klara Bosma
Propositie Marketeer Den Haag Marketing: Jolijn Weisscher
Programmamanager Toerisme Gemeente Den Haag: Peter Stokman
Verantwoordelijke wethouder bij de Gemeente Den Haag: Karsten Klein

Kokoro:

Strategy Director: Rik Heijmen
Art Director: Robbert Maruanaija, Boudewijn Pompe
Copywriter: Lynsey Schouten
Creative Direction: Wouter Vanhaeren, Merlijn van Vliet
Project Manager/Agency Producer: Valery Story
Client service director: Frieda Ulsamer de Waard

Filmproductie:

Director/D.O.P./Photographer: Marcel van der Vlugt
Director’s Assistant: Rose Ieneke van Kalsbeek
Producer: Peter Zeven
Production Manager: Emily Fenstra
Wardrobe dress: Pythia Tarenskeen
VTR & data handler: Maarten Pronk
Offline editor: Jonathan Mechanicus
Online editor: Vincent van Hensbergen
Colorist: Maarten Eshuis
Music & Sound Design: Audentity - Guido Maat
Production Company: Caramel Pictures