Jumbo gaat terug in de tijd met Ouderwets Lage Prijzen

Jumbo gaat terug in de tijd met Ouderwets Lage Prijzen

01-01-2021 (09:00) - Campagnes

Het familiebedrijf bestaat in 2021 100 jaar en daarom trapt Jumbo dit jubileumjaar af met Ouderwets Lage Prijzen. Reclamebureau Alfred ontwikkelde een campagne waarin we teruggaan in de tijd. De vader van het Jumbo-gezin kwam natuurlijk ook al in de Jumbo toen hij jong was. Dus gaan we terug naar de 80’s in stijl, sfeer én muziek – met een glansrol voor Salt-N-Pepa's knaller Push it.
 
We zien een jongetje dat verdacht veel lijkt op Frank Lammers, op zijn chopper fiets, met zijn walkman. Destijds kwam hij bij Jumbo voor andere boodschappen, maar hij wordt nog steeds net zo blij van lage prijzen – en dat uit hij nog op precies dezelfde manier...
 
De campagne start vanaf 1 januari op tv, radio, online en social advertising, digital out of home en in h-a-h-bladen en is de eerste van de nieuwe creative leads op Jumbo bij Alfred, Rogier Mahieu en Niels de Kuiper.
 

Credits

Klant Jumbo
Verantwoordelijke klant Roy van Keulen, Maurice Nieuwland, George van Ravenswaaij, Jantiene van Poppel, Nadirah de Ling
Bureau Alfred x Freddy
Strategie Edward van de Ridder
Account Charlotte Jurgens, Jochem Bron, Edgar Rijnders
Creatie Niels de Kuiper, Rogier Mahieu
RTV Director Charlotte Kempers
Agency Producer Feline Plat
Studio Jurre Lüken, Vanessa Spolders
Productiemaatschappij Jonkers Hofstee Film
Regisseur Hans Jonkers
Producer Barbra Pronk
D.O.P. NICO HOVINGH
Geluidsstudio Postoffice
Grading, VFX, post productie Postoffice
Design Vijf890
Muziek Salt-N-Pepa – Push it
Media Universal Media