Kaj overspoelt internethater met liefde

23-12-2017 (16:22) - Campagnes

Het internet stroomt dagelijks vol met haat. Er is maar één medicijn tegen zoveel haat; LOVE. Dus ontwikkelde telecomprovider Tele2 een kerstboodschap onder de hashtag #hatersgonnalove, om mensen op te roepen online haters te overspoelen met liefde.

Storyboard brengt deze campagne naar het hart van de doelgroep, door YouTuber en Expeditie Robinson-ster Kaj Gorgels de kans te geven één van zijn haters in real life te ‘confronteren’. En diens haat te beantwoorden met niets anders dan ‘luv, luv, luuuv’.


stortvloed aan liefde

In de video is te zien hoe Kaj’s persoonlijke betrokkenheid bij het onderwerp uitmondt in het idee van een ‘confrontatie aan de deur’. Om de hater voor zijn eigen huis te overspoelen met liefde, door hem te trakteren op alle zaken waar hij wèl van houdt (nota bene van de man waar hij eerder nog op gehaat heeft!). Na enige research op zijn Facebook-profiel zien we Kaj, gehuld in hartjespak, en met een bonte stoet ‘lovers’ in z’n kielzog zijn hater ‘Frank’ bij zijn voordeur verrassen met een stortvloed aan liefde. En zo snel als dat hij in zijn voortuin staat, verdwijnt Kaj’s love-optocht weer. De hater beduusd en geliefd achterlatend.


punt maken

Kijkers hoeven zich geen zorgen te maken om ‘hater’ Frank, want hij is een acteur. Maar Kaj’s boodschap is duidelijk: overspoel online haters met love, love, love. En maak het internet zo een stukje mooier. Want publieke figuren als Kaj weten wat het is om dagelijks ongegronde haat op hun tijdlijn te moeten lezen. Dit was voor Storyboard en Tele2 dan ook de reden om de handen ineen te slaan met YouTuber Kaj Gorgels en samen met hem dit punt te maken.


Bekijk het filmpje hier.