KANZI lanceert nieuwe Europese campagne

07-10-2021 (14:40) - Campagnes

KANZI lanceert in veertien landen een energieke nieuwe Europese merkcampagne om marktaandeel te veroveren als premium 'clubappel'. Voor consumenten een lekkere, frisse appel om van te genieten, voor lokale telers en retailers een succesvolle formule om aan deel te nemen, met als doel de nummer 1 appel worden in het schap.
 
In Nederland heeft KANZI al een grote naamsbekendheid. In andere landen, waaronder Duitsland, laat het merk een sterke groei zien maar ligt de naamsbekendheid veel lager. De marketinguitdaging is om in die landen bekendheid en daarmee verdere penetratie op te bouwen. De bekendheid van verschillende oude generieke appelsoorten, zoals Granny Smith of Elstar, is vaak hoger en ook de concurrerende clubappel Pink Lady geniet in de meeste markten een hogere bekendheid. Bovendien zijn voor de meeste consumenten de eigenschappen van verschillende appels niet duidelijk. Daar moet deze campagne verandering in brengen.
 

KANZI

KANZI is een premium clubappel. Dat betekent dat het een beschermd ras is, de Nicoter, waarop EFC en haar partners het alleenrecht hebben om deze te telen en vermarkten. De eerlijke prijs komt iedereen in de keten ten goede, telers halen zo een hogere opbrengst ten opzichte van andere generieke appelsoorten. EFC werkt samen met lokale partners en telercoöperaties, waaronder Koninklijke FruitMasters in Nederland. Samen met Friends & Foes is na een pitch een nieuwe merkstrategie en Europese campagnestrategie ontwikkeld om het Europese marktaandeel te vergroten. De opdracht voor Friends & Foes was om een aansprekende centrale campagne te ontwikkelen die kostenefficiënt in een groot aantal landen kon worden uitgerold.

De campagne gaat van begin oktober lopen in 14 landen: Duitsland, Nederland, België, Italië, Spanje, UK, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Estland, Litouwen, Letland, Zwitserland en Saudi-Arabië.