Kilometerslange sjaal voor vergeten kind

Kilometerslange sjaal voor vergeten kind

29-03-2018 (10:37) - Campagnes

Via tv, radio, outdoor, online en pr werd heel Nederland opgeroepen om een klein gebaar te maken voor het vergeten kind door digitaal een bericht achter te laten. Bij een donatie het bericht verwerkt in een kilometerslange gebreide supportsjaal. Het resultaat: een sjaal van 10,123 kilometer.  


Gisteren werd de sjaal rond het Binnenhof gelegd om aandacht te vragen voor een jeugdzorgbeleid waarbij het belang van het kind voorop staat. Naast het pr- en activatietraject zijn er ook een tv- en radiocommercial ontwikkeld. In de tv- commercial vertelt ambassadeur Johnny de Mol over het belang van kleine gebaren en de schrijnende situatie voor ruim 100.000 kinderen in Nederland. De supportsjaal is de rode draad waarmee de kinderen letterlijk verwarmd worden. Volgens Stichting Het Vergeten Kind heeft de campagne een free publicity waarde van €3.341.395 opgeleverd. 

 

het gebaar telt

De stichting heeft samen met ambassadeurs heel Nederland wakker geschud en laten zien dat kleine gebaren, zoals het bieden van een luisterend oor of het sturen van een lief berichtje ervoor zorgen dat een kind zich gezien en geliefd voelt. Er zijn in Nederland 100.000 kinderen die opgroeien in gezinnen met problemen die nauwelijks positieve aandacht krijgen. Uit recent onderzoek van Het Vergeten Kind blijkt dat juist die kinderen willen dat er met meer aandacht naar hen geluisterd wordt, dat kleine alledaagse dingen zoals bijvoorbeeld samen een spelletje spelen er echt toe doen. 

 

credits

Verantwoordelijk bij klant: Joep Verboeket, Daphne Schreuder, Ellen Buenk, Suzanne Nakhla,
Marjanne Vroom, Carina Noordervliet
Bureau: The Gardeners
Creatie: Nikki de la Rambelje, Sjoerd Bongertman
Account: Nadine Marcar, Renée Schenk
Pr: Xanne Liebregts, Laurien Vest
Productiemaatschappij: The Boardroom & Made for Digital
Regisseur: Eva Julia Manneke
Producer: Eva Boon, Jacques Vereecken
Geluid: Massive Music
Fotografie: Peter Sabelis
Online campagne: Happy Leads, Growing Minds
Klant: Stichting Het Vergeten Kind

 

 

 

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.