Koken met de buurt winnen dankzij Aviko

Koken met de buurt winnen dankzij Aviko

26-04-2018 (10:34) - Campagnes

Met een TV en online campagne worden consumenten opgeroepen zich op te geven voor de Buurttafel, waarbij samen met de buurt wordt gekookt en gegeten. In totaal maken dit jaar veertig buurten een kans, in een vervolg op de succesvolle campagne van vorig jaar.


Initiatiefneemster Ingeborg Blaauw over de kracht van de Buurttafel: “Door de toenemende individualisering zijn we de connectie met de buurt een beetje kwijtgeraakt. Terwijl een goed contact met de buren ons zoveel kan brengen: het gevoel van geborgenheid, gezelligheid en veiligheid. De Buurttafel brengt mensen op een positieve en luchtige manier samen: niet door het thema zwaar te beladen, maar door gebruik te maken van de sociale kracht van samen eten. Hoe mooi is dat?”

 

buren willen contact

Aviko liet in 2017 een onderzoek doen waaruit bleek dat mensen graag een intensiever buurtcontact hebben. blijkt wel uit eerder buurtonderzoek (ageeft ruim een kwart aan meer buurtcontact te willen hebben. Nog maar de helft van Nederland heeft contact met de buurt dat verder gaat dan de directe buren. 67% van de ondervraagden geeft aan dat samen eten zorgt voor een beter onderling contact en daarmee voor een veiligere buurt.

 

credits

Opdrachtgever: Aviko
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Ingeborg Blaauw
Bureau: Backbone Marketing
Strategie en creatie: Jacqueline Tomassen en John Dekker
PR: HappyLife PR