KOKORO achter ludieke introductiecampagne voor beleggingsplatform Semmie.nl

04-04-2019 (11:42) - Campagnes

Semmie.nl is een onafhankelijk geautomatiseerd beleggingsplatform dat de wereld van het beleggen open wil breken. Niet door het opnieuw uit te vinden, maar door het makkelijker, boeiender en leuker te maken voor iedereen.
 

Vanuit dit vertrekpunt bedacht reclamebureau KOKORO voor Semmie.nl de pay-off: 'Beleggen voor niet-beleggers'. En ontwikkelden ze een crossmediale introductiecampagne waarin oprichter en CEO Sem Jr. van Berkel. de 5 meest voorkomende vooroordelen rondom beleggen op ludieke wijze ontkracht. De campagne is op alle touchpoints van het merk doorgevoerd en zal de komende tijd volop aanwezig zijn op Instagram, Facebook, YouTube en later ook op tv. De campagne is een slimme mix van performance (het binnenhalen van nieuwe klanten) en branding (het opbouwen van een uniek sterk merk).
 

"Vanaf het het prille begin tot en met livegang van de campagne, heeft een team van creatieven, merkstrategen, mediastrategen én het team van Semmie intensief samengewerkt. Alles is doorgerekend en de tientallen uitingen voor verschillende media zijn tot in het kleinste detail afgetuned op maximale conversie én de opbouw van een sterk merk. Ook nu de campagne live is, wordt er dagelijks met ditzelfde team gemonitord en geoptimaliseerd. Een Fintech als Semmie.nl verwacht niet anders van een creatief bureau anno 2019. Deze samenwerking met Semmie reflecteert precies hoe wij merken het beste vooruit kunnen helpen in een tijd waarin de spelregels uit het verleden niet meer gelden voor de toekomst", aldus Merlijn van Vliet, oprichter KOKORO.
 

De campagne is het komende jaar online te zien op Instagram, Facebook, YouTube en online. Later dit jaar zal de campagne ook op tv verschijnen.
 

credits

Verantwoordlijk bij Semmie.nl:
CEO: Sem Jr. van Berkel
CPO: Lodewijk Kalden
PR Manager: Coco Sueters
Marketing Manager: Myra Schaaf
Designer: Vincent Hielckert
Legal: Samreen Virani
Adviseur: Sem Sr. van Berkel
 
Verantwoordelijk bij KOKORO
Account: Karin van Dalen, Michelle Ter Laak
CSD: Merlijn van Vliet
Merkstrateeg: Caroline van Hoof
Creatie: Henk Oortwijn, Yvo de Lange, Rik Heijmen
Mediastrateeg: Marianne van Soomeren
Media performance specialist: Tom Baas
 
Filmproductie
Producer: Maarten van Hemmen, Willemijn Wesselink
Regie & DOP: Michiel Mulder
1st AC: Nina da Costa
Licht: Marc Roodhart, Benno van der Velde
Art Director: Jeroen Echter
Setdresser: Marten Hoekstra
Decor: Maarten Knook
Grip: William Penning
Datamanager: Joep Bannenberg
Fotograaf: Stijn Ghijsen
Visagie: Gerda Koekoek
 
Figurant: Henk Berkelaar