KWF vervolgt strijdt tegen schelden met kanker

29-06-2021 (17:07) - Campagnes

In de strijd tegen schelden met kanker gaat KWF de samenwerking aan met Bundled. Bundled vertegenwoordigt professionele esporters wereldwijd en ontwikkelde een speciaal tenue voor KWF. Vanaf vandaag kunnen gamers van FIFA21 hun speler (onder andere Messi, Ronaldo en Wijnaldum) in het #TegenKK shirt laten spelen met deze duidelijke boodschap op hun borst. Met een benefietwedstrijd bij het jeugdcomplex van FC Utrecht zetten onder anderen youtubers Koen Weijland, Bas VV, Dani en Rarko de actie kracht bij.

Deze samenwerking met Bundled is in navolging van de #TegenKK campagne met bekende youtubers waarmee KWF eind vorig jaar naar buiten ging. Door samen te werken met mensen en partijen die aansluiten bij de belevingswereld van jongeren wil KWF deze groep aanspreken op een manier die ze kunnen omarmen.


De boodschap offline uitdragen

Naast aandacht in FIFA21 wil KWF ook in de offline wereld schelden met het woord kanker tegengaan. De organisatie spoort amateurverenigingen aan om aan die ambitie bij te dragen door met een speciale #TegenKK mouwbadge op het shirt te spelen. De badge werd ontwikkeld in samenwerking met kledingfabrikant Jako en de eerste 10 clubs spelen inmiddels al met het statement op hun shirt. Een deel van de opbrengst van de verkoop van mouwbadges gaat naar KWF.


Credits

Clients: KWF & Bundled
Creative agency: One:Nil
PR: HPB (Het PR Bureau)
Productie: The Brandwagon