Lassie helpt je bij je dagelijkse struggle

22-07-2020 (12:23) - Campagnes

In de nieuwe Lassie-campagne ontwikkeld door reclamebureau epidemie zien we een dwarsdoorsnede van Nederland. Elke dag weer worstelen zij, honderdduizenden Nederlanders, met het hetzelfde probleem: wat komt er nu weer op ons bord? Lassie biedt je een oplossing zonder te veel gedoe.
 
Met de nieuwe campagne zet Lassie een volgende stap in haar rijke historie als merk. Zeg je rijst, dan zeg je (natuurlijk) Lassie. Maar het merk biedt veel meer. Ze helpt je elke dag. Met een rijk assortiment vol rijst- en graanproducten. En meer dan vijfhonderd recepten waarmee iedereen zonder gedoe een lekkere gezonde maaltijd op je bord hebt. In de nieuwe campagne staat die rol van Lassie meer dan ooit centraal. Een energieke campagne waarin de 'echte' consument zich zal herkennen en Lassie zich duidelijk onderscheidt ten opzichte van anderen.
 
Michiel Klein Schiphorst, creatief directeur van epidemie: "Iedereen heeft wel een paar keer per week, geen idee wat je moet eten. Je kiest dan ook vaak voor het bekende. Terwijl er zoveel simpele, lekkere en gezonde maaltijden te maken zijn. Lassie helpt jou hiermee. Onze tv-commercial laat dat zien. Leuk om te weten: in onze soundtrack van de commercial spelen keukengerei als bestek en pannen de hoofdrol."
 

In een handomdraai

Een goed bewijs van Lassie's 'koken zonder gedoe' zijn de nieuwe Couscous, Quinoa & Bulgur kant-en-klaar. Zo heb je in een handomdraai een lekkere salade. Ideaal voor de momenten dat je weinig tijd (of zin) hebt om uitgebreid te koken. De introductie van deze nieuwe varianten is onderdeel van de campagne. En gaat online voorzien van de lekkere & snelle inspiratie. De campagne gaat deze week live op TV en online, en zal doorlopen tot het einde van het jaar.
 

Credits

Opdrachtgever: Lassie Nederland
Verantwoordelijk bij klant: Paul Stam, Lilian Struiksma
Bureau: epidemie
Productiemaatschappij: Fast Forward Amsterdam
Soundtrack & sound design: SMP Amsterdam
Media: Abovo Media